Katie Feeney Foto:REUTERS/Erin Scott

Pokrenut je novi trend koji će stvaraocima sadržaja na društvenim mrežama pomoći da zarađuju od svojih postova.

Kejti Fini, 18-godišnjakinja iz Olnija u Merilendu, pratila je onlajn nastavu preko Zooma kad je saznala da je od svojih zabavnih klipova na Snapchatu za nedelju dana zaradila 229.000 dolara – u proteklih nekoliko meseci ukupna zarada joj je skoro milion i po. Trener Džulijan Šo iz Portlanda je zahvaljujući seksi tutorijalu koji je prodavao preko Onlyfans platforme pokrio dug od 18.000 dolara. A to su samo neki od primera astronomske zarade od sadržaja na mrežama.

Julian Shaw Foto:Julian Shaw/Handout via REUTERS

Tokom poslednjih godinu dana, kompanije koje stoje iza najvećih društvenih mreža utrkuju se da obezbede funkcije koje će privući različite profile stvaralaca sadržaja – od influensera koji dele bjuti savete na YouTubeu i TikToku preko nezavisnih novinara koji objavljuju na Substacku do gejmera na Twitchu. I to tako što će im omogućiti da zarade.

Takav trend znači promene i za obične korisnike društvenih medija, koji bi uskoro mogli da budu suočeni sa zahtevima da plate sadržaj koji im je sada dostupan besplatno, piše Reuters. S druge strane, nove alatke daju im i mogućnosti da direktnije stupe u interakciju sa influenserima.

„Moć se sa platformi prebacila na stvaraoce“, kaže Džoš Konstin iz kompanije SignalFire, koja ulaže u aplikaciju Clubhouse. „Platforme su krenule dalje i shvatile da im preti velika opasnost da izgube radnu snagu, ako ne dodaju ove funkcije.“

Primer kojeg se svi plaše je Vine, u nekom momentu hit video aplikacija koja se smatrala pretečom TikToka, ali su je svi korisnici napustili jer im nije davala nikakvu mogućnost da zarade novac.

Pročitajte još:

Facebook, kojem su dugo nedostajale mogućnosti monetizacije, najavio je mnoštvo novih opcija usmerenih na korisnike i plaća gejmerima dok gradi Facebook Gaming. Šef Instagrama Adam Moseri izjavio je da aplikacija „istražuje“ pretplate na određen sadržaj, a čak i Twitter ima svoj adut – opciju „Super Follow“ koja omogućava korisnicima da plaćaju uticajnim tviterašima ekskluzivni sadržaj i najavu novih audio chat soba za koje će se plaćati ulaznice.

Da bi autori bili angažovani, tehnološke platforme namenjuju sredstva onima koji proizvode najzanimljiviji sadržaj. Snapchat otkriva da je od novembra dato 130 miliona dolara onima koji su doprinosili da se razvije „Spotlight“.

Youtube je navodno autorima i medijskim organizacijama u poslednje tri godine platio više od 30 milijardi dolara, a nedavno je formirao fond od 100 miliona dolara za kreatore Shorts-a – kratkih Youtube priloga.

***

Bonus video:

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar