Industrija video-igara jedna je od najbrže rastućih u svetu. Prema izveštaju Srpske gejming asocijacije, procenjuje se da je u prošloj godini domaća industrija ostvarila prihod od 125.000.000 evra.
Svetska gejming industrija odavno je po vrednosti premašila filmsku i muzičku. Kreiranje jedne video-igre dug je proces koji spaja nauku, tehnologiju i umetnost.
„Pre svega je potrebna ideja za igricu. Zatim je potreban mali tim od ljudi različitih profesionalnosti. To su pre svega gejm-dizajneri, programeri i umetnici. Oni jedan duži vremenski period razvijaju igricu i prave je da bude pre svega zabavna”, rekao je Denis Aličić, inženjer za veštačku inteligenciju.
Domaća gejming industrija iz godine u godinu beleži stabilan rast, a statistički podaci pokazuju da su u 2021. godini naše igre kupljene ili preuzete više od 370.000.000 puta.
U najnovijem izveštaju Asocijacije industrije video-igara Srbije kao glavni razvojni centri prepoznaju se Beograd, Novi Sad i Niš. U istom dokumentu navodi se da je samo ove godine otvoreno 450 radnih pozicija. Srpsko tržište čini 130 kompanija, čiji ukupni prihodi iznose 125.000.000 evra. Sa razvojem industrije raste i potreba za kadrom.
„Postoje pozicije koje je jako teško popuniti što znači da za njih treba da počnu da se spremaju mladi koji sad izlaze iz srednje škole ili sa fakulteta. Tri pozicije koje je najteže popuniti su producenti, gejm-dizajneri i stručnjaci za monetizaciju“, istakla je Kristina Janković Obućina, iz Srpske gejming asocijacije.
„Sámo okruženje je izvanredno za rad zato što okuplja različite ljude, različitih profila, različitih čak kultura. Čini mi se da imamo preko stotinu ljudi koji dolaze iz različitih zemalja i rade u Srbiji”, navodi Miloš Đuričanin, direktor strategije „Nordeus fondacije”.
Rezultati bi mogli da budu i bolji. Ali gejming kompanije u poslovanju nailaze na nekoliko prepreka – pre svega na nedostatak izvora finansiranja, visoke poreze i komplikovane birokratske procedure.
***
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: