Naš odgovor je DA. SEO optimizacija je iz godine u godinu sve bitnija što bi mi rekli ona je “ključ digitalnog marketinga”. Sada već svi vide da smo ozbiljno zakoračili u digitalno doba.
Dobro vodjena SEO optimizacija pruža daleko više organskih poseta od google ads ili društvenih mreža. Posete treba da dovedu do veće prodaje. Podiže se rejting i autoritet Brenda što će vas svakako izdvojiti iz gomile.
Ali hajde da krenemo redom.
Svidelo se to nama ili ne, činjenica jeste da je Corona virus pomogao online tržištu i ubrzao procese digitalizacije, ali i ono najvažnije povećao svesnost o moći i znaćaju online poslovanja.
Veliko je pitanje da li se na sve haotičnijem digitalnom tržištu može lako naći idealno rešenje baš za svaki biznis i da li je ta svesnost za mnoge zapravo „magareća usluga“.
Sporadično se, unazad nekoliko godina govori o (ne)relevantnosti SEO optimizacije za poslovni uspjeh. Sumnja se u moć vešto oragnaizovanog i dobro osmišljnog marketinškog mehanizma koji radi posao, odnosno – cilja prave kupce, donosi profit i ono najvažnije – inspiriše kupce da se redovno vraćaju i oduševljeno dovode svoje prijatelje.
Za nekoga ko se tek upoznaje sa digitalnim marketingom, SEO se može učiniti jednostavan i lako provodlji u praksi, međutim, usudićemo se reći: to je daleko od istine.
Velika i za većimu teško svarljiva istina je da mnogi, ipak, ne shvataju SEO optimizaciju ili nemaju dovoljno iskustva i prakse da bi mogli predvidjeti u kom pravcu će se određena priča razvijati i šta bi bio najbolji potez za određni biznis u nekom trenutku.
Tu situacaija postaje dodatno komplikovana jer su, skoro pa preko noći odjednom svi otvroili web shop, zakupili sve moćne medije za reklame i kao da je odjednom ono što je bila tajna velikih majstora, postalo mejnstrim i lako dostupno.
S obzirom da se činilo da u jednom trenutku svi rade isto: pišu članke, snimaju webinare, podcaste, razne vrste video materijala i da budemo pomalo grubi, do iznemoglosti eksploatišu kanale promocije preko društvenih mreža.
Čak i ako niste upućeni u svet i terminologiju digitalnog marketinga, sigurno ste na YouTubu, Facebooku bili doslovno primorani da gledate i slušate reklame.
Google je i dalje glavna „digitalna tržnica“ i Google diktira pravila, a to znači sve komplikovaniji i zahtjevaniji algoritam.
Precizniućje, SEO znači razumevanje klijentovih potreba, želja, mogućnosti i sposobnosti napraviti mapu klijentove vizije. A to je prilično kompleksan posao. Pogotovo u 2022. godini gde, ne samo da će SEO biti relevantan, nego kao i mnogo puta do sada – biti glavni krivac za uspeh, tj. propast marketinške kampanje jer ono što je sigurno jeste da će konkurencija biti nemilosrdna.
U 2022. godini bolje će se rangirati web stranice koje su kvalitetnije tehnički krairane. Nećete moće „fake it untill you make it“ i zezati se sa kodiranjem, nego će naporni, ali pravedni učitelj Google – ceniti sve tehničke detalje web sajtova koji su u potponsti prilagoeđni Google algoritmima.
U junu ove godine Google je uveo Core Web Vitalis koji funkcionišu kao ultra brzi signali za rangiranje, a koji prate brzinu otvaranja starnice, odziv posetioca i kvalitet vizuelnog identiteta sajta.
U skaldu s tim – važno je da sajt bude prilagođen svim mobilnim uređajima. Neverovatno je koliko mnogo znači kada je starnica mobile friendly, jer, ne zaboravite da je budućnost mobilna, a to prvenstveno znači personalizovana.
U skladu s trendom personalizacije, Google će od naredne godine sve više insistirati na optimizovaom fotografijama jer će olakšati pretragu fotografija i slika, pa čak omogućiti korisnicima da postavljau pitanja vezana za određenu sliku.
Dakle, ako je fotografija generička i neoptimizovana, pa čak i ako prikazuje geografski pojam, koji nije imenovan – može vas koštati nišeg rang mjesta, odnosno smanjenja postotka organskog prometa do 40%. Ovo je veoma važno jer su 46% Google pretraživanja – lokalna pretraživanja.
Ako vi to ne iskoristite, vaša najbliža konkurencija sigurno hoće.
Već odavno najavljena i pokrenuta pomoću mnogobrjonih Google algoritama, prvenstevno BERT-a, sledeće godine biće dodano poboljšanja uvođenjem MUM algoritma, a prema rečima Google stručnjaka, biće čak 1000 puta moćnijeg od BERT-a.
To znači da će, na tragu već pominajnje personalizacije, Google nastojati da svjoim korisnicima detaljno odgovori na veoma specifične upite i pitanja.
U praksi bi to značilo da vaš sajt ili web shop ima što je moguće više sadržaja koji je u formi pitanja i odgovora. Tako će se najlkaše približiti svakodnevnom, razgovornom jeziku, tj. upitima koje bi korisnici moglo postaviti Googlu koristeći samo sopstveni glas.
Zero-click je super Google ideja da nagradi kreatore kvalitetnih sajtova tako što će im omogućiti da rangiraju visoko, a da posetioci ne moraju ni da uđu na sajt.
To znači da je SEO odrađen vrhunski i da se na korisnikov upit, Google odmah izbacuje (tzv. featured snippet) za korisnike sve tražene informacije, da on u suštini nema potrebe ni da klikne na sajt.
Ako se pitate kako to koristi Googlu, odgovor je jednostavan. Njihova istraživanja su pokazala da čak 50% upita završi tako da kad korisnici traže upravo takve informacije, ako ih nađu nakon što Google izbaci rezultate pretrage, uopšte neće ulaziti niti kliknuti na sajt.
U eri ekspanzije web shopova i Google je našao svoju ulogu, pa je kreirao Shopping Graph, koji je u suštini platforma koja filtrira iskustva korisnika o dugim web shopovima, proizvodima i uslugama, kako bi doprineo globalnom trendu transparentnosti i poboljšanju korisničkog iskustva.
Podaci na Shopping Graphu se stalno menjaju; funkcionišu u stavrnom vremenu i može se iskoristiti kao odskočna daska za manje poznate brendove.
Iako se često čini bespotrebno komplikovana, SEO optimizacija koja prati i razumije sve Google zahtevne algoritme – je u suštini jedina koja se na kraju isplati i korisniku i klijentu. Sve je teže „varati“ Google i koristiti lažne backlinkove iz sive zone.
Tačnije, nemoguće je to raditi i očekivati organsko visoko rangiranje, jer će vas Google sigurno kazniti negativnim penalima.
S obzirom da već svi i podsvesno znaju da ono što nije na prvoj starni Googla, nije vredno pažnje – onda znajte da, ako planirate da lovite u mutnim vodama SEO optimizacije – da ste u startu izgubili.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare