Prema statistici o broju poginulih i povređenih na našim putevima, polovina saobraćajnih nesreća posledica je brze vožnje. Od ponedeljka na četiri lokacije u Beogradu počeo je da radi Sistem za automatsku detekciju prekršaja prekoračenja dozvoljene brzine. Kako ovaj sistem funkcioniše, da li se očekuje njegovo proširenje i koje to greške vozači najčešće prave? O tome razgovaram sa pomoćnikom načelnika Uprave saobraćajne policije, pukovnikom Zlatkom Belencanom.

Na te četiri lokacije u Beogradu brzina kretanja vozila ograničena je na 50 kilometara na sat. Reč je o Bulevaru Mihajla Pupina, kod Brankovog mosta, na raskrsnici Bulevara Nikole Tesle i Ulice Ušće, raskrsnici Ulice antifašističke borbe i Jurija Gagarina, kao i na Bulevaru kralja Aleksandra, kod pijace „Đeram“.

„Odabrane su baš ove saobraćajnice jer su ravne, može da se razvije veća brzina, a da vas podsetim u Beogradu je dozvoljena brzina 59 km/h, koje se ne pridržavaju svi učesnici u saobraćaju. Naprimer, od hotela „Jugoslavija do Ušća, kada je zeleni talas vozači razvijaju brzinu i do 120 kilometara. S druge strane,  nekim ulicama grada saobraćaj je usporen, jer su postavljeni ležeći policajci ili je promenjen interval rada semafora“, objašnjava Belencan.

Naglasio je da su kod udesa, pri velikim brzinama, posledice pogubnije, i upravo zbog toga se insistiralo da se u gradskim sredinama brzina ograniči na 50 km/h.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Inđija kao Indija: Na šetalištu saobraćaj nezaustavljiv, a zbog gradilišta pešaci na kolovozu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare