Prošle godine u saobraćajnim udesima poginula su 134 pešaka u Srbiji. To znači da na svakih 65 sati po jedan pešak izgubi život, dok je povređenih daleko više.
Zašto su pešaci nevdljiva kategorija u saobraćaju? Da li je problem u njima, vozačima, pravilima, saobraćajnoj infrastrukturi ili pak kaznenoj politici? O tome u jutarnjem programu „Probudi se“ razgovaramo sa profesrom Milanom Vujanićem, stručnjakom za bezbednost saobraćaja.
On se osvrnuo na konkretan primer i prokomentario šta misli o uslovima saobraćaja, pre svega o pešačkom prelazu u blizini škole, da li je sve ovo što smo videli u skladu sa propisima, ima li propusta.
„Pešasci su nezaštićeni učesnici u saobraćaju, jer nemaju oklop kao vozači. Sve nezgode treba objaviti, ali sa realnim scenama da bi narod shvatio kakve su posledice. Vozači moraju da isprave greške pešaka, da očekuju od pešaka da može da napravi grešku“, kaže Vujanić i dodaje da problem nastaje kada ljudi poštuju samo zakone koje smatraju validnim.
„Naši ljudi ne shvataju značaj poštovanja propisa.Stručnjak za bezbednost u saobraćaju ističe da je iznenadnost situacije najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda. Saobraćaj mora da se odvija i na infrastrukturi koji nije na nivou totalne bezbednosti. Moramo koristiti ono što imamo, vozači se moraju prilagoditi putevima“, kaže Vujanić i upozorava da nije suština u visini kazna, već da ona bude neprihvatljiva.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO – Ograničenje u gradskoj zoni treba da bude 30 km/h: Božović o velikom broju poginulih pešaka u saobraćaju