Foto:Nova S

Kraj epidemije korone, prestanak ograničenja i traženja raznoranih potvrda učinili su da milioni ljudi ponovo požele da negde otputuju, ali širom Evrope i SAD stižu iste slike, neverovatne gužve na aerodromima. Petar Vojinović, urednik portala Tango six i Goran Miletić, Direktor Civil right defendersa za Evropu, govorili su o tome u emisiji "Među nama".

Gužve i redovi ponekad idu van samih aerodromskih zgrada, česta su i otkazivanja letova.

„Ono što mi se desilo pre desetak dana je bilo nešto što nikada nisam doživeo. Naime, čekao sam od ček-ina nekih 1.000 minuta da prođem bezbednosnu kontrolu. Redovi samo da prođete bezbednosnu kontrolu su ogromni i imate bukvalno dva mesta na kojima možete proći. Sve je posledica toga što aerodrom nije bio pripremljen za toliki broj putnika“, opiso je svoje iskustvo iz prve ruke putnik Foran Miletić, koji je nedavno leteo za Stokholm, glavni grad Švedske.

Situacija je prilično komična, ali kada čekate po 100 minuta, postajete vrlo nervozni jer verujete da nećete stići na avion, aže Goran Miletić i dodaje:

„Što se tiče procedura, ništa nije promenjeno, potpuno je sve isto. Situacija jeste komplikovana na svim aerodromima u poslednje vreme. Moram da pohvalim aerodrom ‘Nikola Tesla’. Ne morate da vadite laptopove, imaju posebne mašine koje kontrolišu ako imate neke tečnosti, to je mnogo bolje. Sve ostalo je prilično katastrofalno, dolazak na naš aerodorom nam ne služi na čast i to izgleda prilično loše“, objašnjava Goran Miletić.

O čemu se zapravo radi? Više od hiljadu putnika u Dablinu nije uspelo da se ukrca na avion, nastao je stampedo. U Holandiji je KLM prestao da prodaje karte na četiri dana, Delta erlajns u Americi otkazala je 500 letova.

„Radi se o tome da smo imali pandemiju, istorijski događaj. Ceo avio saobraćaj i aerodromi imali su kolaps potražnje od skoro 80 odsto. Bilo koji biznis da za na dve godine stane, sledeća stvar je otpuštanje ljudi, slanje na prinudne odmore i ostalo. Ovde aerodromski radnici opslužuju avione, nadziru opsluživanje putnika i aviona, to osoblje treba obučiti i proveriti za taj posao. Prvo treba naći kvalifikovane radnike, a onda ih treba bezbednosno proveriti, a ta provera traje od 60 do 90 dana. A sledeće nedelje kreće vrhunac letnje sezone“, objašnjava Petar Vojinović, urednik portala Tango six.

Pogledajte celo gostovanje:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar