Mnogi ljudi imaju iskustva sa pozivanjem hitne pomoći na koja se oni nisu odazvali. Gost jutarnjeg programa "Probudi se" bio je čovek koji je pre dve godine izgubio suprugu i doživeo mnogo neprijatnosti upravo sa ovom službom koja je trebalo prva da priskoči u pomoć.
Sad je sa građanskim inicijativama uradio analizu efikasnosti rada četiri zavoda u Beogradu, Nišu, Novom Sadu i Kragujevcu. Prikupili su i analizirali 1200 zvaničnih dokumenata i otkriće nam gde su sve uočene nelogičnosti.
Sagovornik „Probudi se“ je Dejan Zejnula, osnivač pokreta „Pravo na život – Meri“. On je pre dve godina pozvao hitnu pomoć u trenutku kada je njegovoj supruzi biva loše i otkriva šta im je rekao, koje je simptome pomenuo ali i kakav je odgovor dobio.
– Pokret je nastao nakon jako lošeg iskustva i rekao bih jednog da kažem nedoličnog ponašanja samog rukovodstva zavoda. Pozvana je Hitana pomoć u vreme policijskog časa, kada svi očekujemo da ipak Hitna pomoć sa malo većom svešću radi, navedeno je da supruga imala emboliju pluća pre dve i po godine da se odjednom srušila, da sam je jedva povratio, da trenutno sedi u kupatilu i povraća non stop da je obliva hladni znoj, da mumula i gestikulira rukama ne može da priča. Doktorka koja je radila na prijemu poziva nije prepoznala urgentno stanje uputila nas je na Dom zdravlja da zovemo njih, ja jednostavno misleći zbog korone u tom trenutku vrše transport nekih urgentnih pacijenata dok Hitna pomoć vrši koronu, pozivam Dom zdravlja gde nakon prvih par reči kažu da to uopšte nije za njih da zovemo Hitnu pomoć. Zovem ponovo Hitnu pomoć, gubimo dragoceno vreme, razgovaramo osam minuta ponovo sa doktorkom i ona daje standardne savete: skuvajte supicu, podignite joj noge na dva ili tri jastuka to je bilo u prvom pozivu, posle drugog poziva poslata je Hitna pomoć i izgbuli smo oko sat vremena. Da su nakon prvog poziva došli, sat vremena je razlika u dolasku same ekipe i dolaska u Urgentni centat gde je ona preminula pod nekim nerazjašnjenim okolnostima. Gde je lekar Hitne pomoći kaže da je predao kardiologu svesno orijentisanu i komunikativnu a kardiolog kaže da je primio pacijentkinju od Hitne pomoći agonalnog disanja, što se javlja kod klinički mrtvih pacijenata. Totalno jedna suluda priča gde sam ja pokušavao da dođem do odgovora, molio, zvao, tražio da se sastanem i sa direktorima i lekarima i bukvalno tri godine ja nisakim nisam uspeo da sednem i porpičam da mi pojasne šta se desilo – kaže Zejnula koji je baš zbog ovoga slučaja rešio da sa svojim pokretom uradi analizu i sada imamo rezultate te analize.
Beogradska hitna pomoć prema njegovoj tvrdnji ima najmanje intervencija u odnosu na broj stanovnika.
Prilog u kome Zejnula objašnjava baš taj podatak pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO Dr Dalibor Jevtić i Dejan Zejnula: Građani imaju pravo na fono zapis razgovora sa Hitnom pomoći
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare