Dva sudara koja su izazvali i u kojima su učestvovali autobusi u dva dana. U jučerašnjam udesu dva gradska autobusa na Novom Beogradu povređeno je 20 ljudi, a u onom kod Umke poginulo je dvoje putnika međugradskih linija, a povređeno više od 50. Prevoz je besplatan, vozače uvozimo, a autobusi se često raspadaju čak i kad ne udare ni u šta. Nastavlja Nikola Pavlović, reporter Dnevnika na TV Nova.
Na Novom Beogradu autobus na liniji 45 udario je jutros velikom brzinom u vozilo sa linije 601, kao i grupu ljudi stajali na stanici. Povređeno je 20 osoba, među kojima su i jedno dete i trudnica. Jučerašnji incident, samo je najnoviji u nizu gotovo svakodnevnih, od kojih neki sve češće imaju i fatalne ishode.
Šta se dešava za vozilima ili vozačima koji prevoze Beograđane.
„Imamo jedan veliki problem sa radnim vremenom – radno vreme tih ljudi, oni su došli kod nas trbuhom za kruhom i oni gledaju da zarade što više novca, a privatniku to odgovara, u pitanju je saobraćajno preduzeće Strela iz Obrenovca. Ljudi koji su došli da kažem Nepal, Bangladeš, Pakistan, oni su prezadovoljni sa iznosom od 500, 600 evra i sa plaćenom hranom, sa smeštajem“, kaže Zoran Stefanović iz Sindikata „GSP pravda“.
Problemi postoje godinama, gradska vlast ih ne rešava, a posledice su sve teže upozoravaj u Centru za lokalnu samoupravu, kao i u stranci Slobode i Pravde.
„To je da se u Beogradu biraju jako loši privatni prevoznici, da se u okviru njih vozači izrabljuju, da se u poslednje vreme i uvoze vozači iz nekih trećih zemalja koji ne poznaju grad i jedan od većih problema, kupuju se problematični turski autobusi i od strane GSP-a i od strane privatnih prevoznika“, smatra Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu.
„Sistem gradskog prevoza je razvaljen. mi smo godinama upozoravali da autobusi koji se kupuju, koji se nabavljaju za GSP nisu dobrog kvaliteta – ne sprovode se tenderi, namešteni su postupci nabavke, biraju se nekvalitetni proizvođači i nekvalitetna vozila i to sada daje posledice“, kaže Marko Dimić iz Stranke slobode i pravde.
Gradonačelnika u javnosti nismo videli gotovo meseca dana, o prevozu je poslednji put govorio kada ga je proglasio besplatnim, a zapravo finansiranje preusmerio iz prihoda koje svime što plaćaju finasiraju svi grtađani
„On je preuzeo na sebe da ,,sredi javni prevoz“, sve je loše uradio, prepustio je ključne linije najlošijim privatnim prevoznicima. Niko nije sankcionisan zbog ovakvih nesreća, guraju se problemi pod tepih i to je apsolutno nedopustivo i skandalozno – sve mora da se radi drugačije“, ističe Jovanović.
„Aleksandar Šapić se pojavi u Beogradu jedino kada treba da brani naprednjačke batinaše i kada treba da brani svoju fotelju. Međutim i to će se završiti, dolazi vreme pravde i zbog toga će i on odgovarati za sva nepočinstva koja je uradio u našem gradu. Posebno za ono što je imao kao primer korupcije sa svojim šefom kabineta kada je nameštao tendere“, kaže Dimić,
Rešenja uz ovakvu vlast deluju nedostižno, iako su sasvim jednostavna
„Rešenje je da se poštuju zakoni. Zakon o tahografu, zakon o radnom vremenu, zakon o radu i mislim da će to dovesti do toga da se svi ovi problemi u kojima smo se našli – evo, 28. dan meseca januara, imamo preko 70 povređenih i dva poginula lica u saobraćajnim nezgodama gde su učestvovali autobusi“, smatra Stefanović.
Kada otpadne točak pa ubije prolaznicu, kada se zapale vozila ili raspadnu na dva dela jer popusti harmonika, optuživani su vozači ili mehaničari, niko ko je stvorio ovakav prevoz u gradu, ostavke kao moralnog čina, nije se još setio. Ali počelo je sa vrha, ima vremena.. A možda i nema…
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: