Medju nama
Foto:Nova S

U Norveškoj će od sada biti ilegalno kačiti obrađene i fotošopirane slike na društvene mreže, a da se to prethodno ne naznači u objavi. Norveški parlament doneo je ovaj zakon sa ciljem da smanji pritisak na društvo i mlade.

Reporter: Nemanja VIdić

Danas su retke osobe koje se ne služe trikovima obrade fotografije na društvenim mrežama. Uglavnom su u pitanju sitne obrade svetla, ali ponekad se dogodi da se poznati zanesu. Zbog toga će u Norveškoj influenseri morati da obeleže delove fotografije koje su sredili. Da li je Srbija daleko od Norveške?

„Mislim da bi ljudi koji bi ga eventualno sprovodili u Srbiji taj zakon imali pune ruke posla, s obzirom na to koji stepen fejstjun apa i fotošopa se koristi kod nas. Mislim da će imati dobar efekat, ako ne u sprovođenje, u primeru da deci damo neku viziju za bolju budućnost jer se ne pitamo kakve to efekte ima za 10-15 godina“ kaže Milan Vučićević, @NichimIzazvan, influenser.

U praksi to znači da pored svake objave na društvenim mrežama koja sadrži fotografiju uvećanih ili smanjenih dimenzija stajaće oznaka da je izmenjena i odnosi se na objave koje se koriste u marketinške ili druge promotivne svrhe.

„Slažem se sa time da treba da se naznači kada je fotografija retuširana, u smislu ako se neki proizvod reklamira sa tom fotografijom. U Francuskoj to godinama postoji jer tamo u svim časopisima stoji i da je retuširana i recimo ako je reklama za maskaru stoji da li je slikano sa veštačkim trepavicama ili ne, jer ne razumem poentu maskare ako je slikana sa veštačkim trepavicama“ Miloš Nadaždin, fotograf.

Nadaždin dodaje da je potrebno pronaći pravu meru prilikom upotreba ovih aplikacija i govori da je objava sirove fotografije retkost.

„Kolor tih fotografija nije realan, pa mora da se namesti, do tog detalja da se svaka pora, dlaka, sve mora da se vidi i da se dovede u neki balans“ Nadaždin.

Za neprijavljivanja uređenih fotografija u Norveškoj sledi novčana ili kazna zatvora, a primenjuje se na svim platformama uključujući Instagram, Fejsbuk, Tviter, TikTok, Snepčet.

BONUS VIDEO: Voz budućnosti

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar