Stari savski most čije je zatvaranje je bilo najavljeno za subotu, još je funkciji. Saobraćaj preko njega se tokom dana odvijao, osim za javni prevoz, koji je preusmeren na druge mostove. Grupa aktivista je u petak veče sprečila zatvaranje mosta uz obećanje da će biti uporni u tome.

Gradske službe navode da je kineska kompanija „Power China“ kao izvođač radova, imala obavezu da za saobraćaj fizički zatvori Stari most i da preduzmu neophodne mere da radovi bezbedno počnu od danas, ali da to nije učinila.

Građani su zbunjeni novim stanicama i pravcima javnog prevoza, neki se snalaze,a neki ne, dok su automobili i pešaci i dalje prelazili preko reke. Đuro Svilar razgovarao je sa svima.

Dok ministar i bivši nezvanično prvi čovek Beograda, Goran Vesić pokušava da spere odgovornost za tragediju u Novom Sadu, njegov ljuti stranački rival i aktuelni gradonačelnik Beograda, Aleksandar Šapić, ne časi časa. Paralelno sa mašinama koje su uklanjale nadstrešnicu ispred železničke stanice u Novom Sadu, u Beogradu, kao onomad u Hercegovačkoj, mašinerija je sinoć u gluvo doba došla da počne sa akcijom rušenja Starog savskog mosta.

„Znate šta, to je teška svinjarija, to je prva stvar koju moram da kažem. Gde oni koji su odgovorni za jednu strašnu tragediju koja se upravo tiče nekompetentnosti rušenja jednog objekta koji su oni inaugurisali u julu mesecu ove godine, oni imaju obraza da izađu da sa mašinama blokiraju i da počnu rušenje“, kaže Dejan Atanacković, pisac i aktivista.

„Dok ljudi oplakuju svoju decu koja su nastradala u Novom Sadu, Šapić ovde šalje mašine da izvrše još jedan zločin ovde nad gradom u kom je gradonačelnik. Kad Vučić pozove Kineze, a građanin pita, daj da vidimo ugovor, šta vi to hoćete da radite, dajte, kaže ne mogu da ti dam i ne želim da dam ništa, jer sam se sporazumeo sa Kinezima da vam ne dam ništa da vam ne pokažem šta to oni hoće da grade. Onda se desi to u Novom Sadu, istto i ovo, dajte projekat novog mosta, pa nemamo projekat novog mosta i nećemo vam ga dati, niti ćemo vam pokazati ugovor sa Siđinom itd, radiću šta hoću, kako mi se može“, poručuje Aleksandar Jovanović Ćuta iz Ekološkog ustanka.

Ipak, malobrojni aktivisti, krajem prošle nedelje su  sprečili istovar betonskih blokova za blokadu mosta.

„U roku od 15 minuta, 50 ljudi se ovde stvorilo, bilo ih je verovatno kasnije i više i uspeli smo da ih bukvalno fizički zaustavimo u tome. Bila je policija tu, mi smo čak i zvali policiju, pošto je jedan od vozača bio u očigledno alkoholisanom stanju, niko od njih nije imao nikakve papire da nam pokaže, šta oni zapravo rade, kakva je njihova svrha, ko ih je tu poslao“, svedoči Atanacković.

Ko ih je poslao, do danas nismo saznali, ali jesmo da su te noći, kako reče predsednik Srbije, samo kompletni idioti sa maskama na licu, rušili Sava Malu. Proizvod tog rušenja, svi znamo. Može li se onda u nekoj sledećoj noći ili pred zoru desiti isti scenario i sa Savskim mostom?

„Ono što možemo je da se borimo da most ostane funkcionalan, kao što smo se juče izborili. Most je juče mogao da bude zaustavljen i mogao je da prestane saobraćaj na njemu kompletno. Mi smo to sprečili i mi ćemo nastaviti to da sprečavamo“, kaže Atanacković.

„Pozivam sve svoje kolege narodne poslanike da se okupe ovde na ovom mestu, da ne dozvolimo da ovaj most nestane, odbornike u gradu, odbornike u skupštinama, zato nas je narod glasao, a ne da budemo ne znam gde drugde. Ja znam da ima mnogo ovakvih mesta, ali svako ko voli ovaj grad, pogotovo ko je iz ovog grada, ko se bavi javnim poslom, ne samo politikom, mora biti ovde da sprečimo još jedan zločin nad Beogradom. Na redu su naravno Sajam, Generalštab, na rdu su naši životi, naše detinjstvo koje su nam dirnuli. Ako ne odbranimo Berograd, onda ga nismo ni zaslužili“, kaže Jovanović.

A zaslužili su građani Beograda bar informaciju da tramvaji više ne idu preko mosta kog su i tako nazivali. Na stanici kod nekadašnje Beogradske autobuske stanice, građani čekaju tramavaj za koji ne znaju da neće doći.

Informisaniji, oni sa novobeogradske strane mosta, gde majstori GSP-a od jutros skidaju električne instalacije. A okretaće tako sve do 2.9.2027. kako stoji na sajtu Gradskog saobraćajnog preduzeća. Dok starog ne sruše i ne sagrade novi i to opet Kinezi, tramvaji 7 i 9 prelaziće preko Mosta na Adi u oba smera. Umesto Starim savskim, autobusi 78 i 83 saobraćaće Brankovim mostom.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO – Borba za most i dalje traje: Aktivisti poručuju da su spremni na sve da spreče rušenje

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar