Grafika: Slađana Đermanović/Nova.rs

Građevinski fakultet u Beogradu odlučio je da ne učestvuje u daljoj realizaciji i razvoju projekta Beogradskog metroa zasnovanog na nacrtu plana koji je u septembru uradio Urbanistički zavod grada. Više od 90 posto nastavno-naučnog kadra podržalo je ovakvu odluku jer grad nije uvažio njihove stručne primedbe za izmene projekta.

Reporter: Đuro Svilar

Dok ne ugledamo svetlost iz tunela prve linije beogradskog metroa, građevinski fakultet mogao bi biti sjaj u tami odbrane struke Beogradskog univerziteta. Naime, ova institucija odlučno je rekla NE sadašnjem projektu i povukla se iz izgradnje.

„Mislim da je to fantastična odluka. Ja sam predložio i drugim fakultetima, svim tehničkim fakultetima koji mogu da imaju bilo kakve veze sa projektom metroa da bojkotuju taj projekat.  Esencija je pogrešna, koncept je pogrešan i zbog činjenice da neko želi krajnje neodgovorim rukovođenjem privatnim interesima da potroši 5-6 milijardi evra narodnog novca, da se zaduži i zauzvrat građanima da ne ponudi ništa, odnosno da pogorša saobraćajne uslove, zbog toga to mora da se bojkotuje“, istakao je prof. Dušan Teodorović sa Saobraćajnog fakulteta.

„Izgradnja metroa ne bi trebalo da bude ni političko, ni ideološko pitanje. To je pitanje kako da Beograd profunkcioniše i da bude grad dobar za život. I u svakoj normalnoj situaciji kada jedan od matičnih fakulteta izrazi ozbiljne sumnje na taj kapitalni projekat, to bi bio signal za uzbunu i jedno upozorenje da se taj projekat metroa mora doraditi ili izmeniti“, kaže Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu.

Odgovor šta je sporno u projektu beogradskog metroa, zbog zauzetosti nismo dobili od dekana Građevinskog fakulteta. Zato, akademik Teodorović smatra da je projekat van svake pameti, jer je pored ostalih manjkavosti, iz prve faze izgradnje mreže linija metroa izostavljen Novi Beograd i Zemun.

„Ovde je urađena jedna monstruozna stvar, znači vi imate jedan prostor kroz koji bi trebalo da se povuče nekoliko linija, od toga kako se one provuku, od tzv. topologije mreže zavise troškovi izgradnje, troškovi održavanja, troškovi eksploatacije i ono što se zove kvalitet saobraćajnih usluga, koji će broj ljudi da koristi metro, koji će broj ljudi da koristi s jednim, dva presedanja, kakva će da budu vremena putovanja, da li će da se smanje zagušenja na raskrsnicama, šta će da bude na našim mostovima itd“, navodi prof. Teodorović.

Jovanović kaže da se nada da se struka više neće ignorisati, da će se i ostali fakulteti uključiti, jer graditi beogradski metro bez BU je ludilo i ruganje struci i nešto što niko u svetu zaista nikada ne bi radio.

„Jedino u Beogradu, danas u Srbiji može da se desi da najmoćniji čovek grada kaže da skoro 200 inženjera i saradnika, da ih potceni tako i kaže da oni samo otvore prozor i na osnovu toga procene kakav je saobraćaj“, ističe prof. Teodorović.

Svi smo svedoci da je današnji saobraćaj loš, ali ukoliko se nastavi sa postojećim projektom beogradskog metroa, naši sagovornici smatraju da će šteta biti nemerljiva, jer će neukost dovesti do toga da prosečno vreme putovanja u Beogradu bude još veće nego pre izgradnje metroa.

Pogledajte prilog iz emisije „Među nama“:

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar