Ako je suditi po izjavi predsednika Srbije stari Savski mosta seli se na dva kilometara od trenutne lokacije. Stručnjaci upozoravaju, da je odluka sve, samo ne najbolje rešenje.
„Biće sačuvan i pomeren nekih dva kilometara dalje” rekao je predsednik Srbije, a na mestu Starog Savskog mosta biće sagrađen drugi. Bez mnogo detalja da li je odluka konačna, da li je to rešenje najbolje i naposletku, kakao će za to vreme funkcionisati saobraćaj.
„Biće teško što se tiče saobraćaja ali ako je tako rekao predsednik, tako će i biti“, smatraju građani.
Da može biti, i što biti ne može, po pravilima i propisima koje struka ne poznaje i ne priznaje prilično je uveren arhitekta Marin Krešić
„Takve stvari kao što su kapitalni potezi, gde da se gradi most, šta se gde planira gde je zelenilo, stanovanje, mora mnogo da se planira gde da se gradi most, obilaznica, kakava infrastruktura, moraju da budu strateški planirani planovima uz puno učešće javnosti od prostornih do generalnih planova regulacije,pa struka to da dobro istestira, pa kada se rade mostovi da se uradi Studija opravdanosti izgradnje u tom pogledu. Pa tek da neki amater kao što je predsednik da znak gde će to da bude. ova izjava je jedna čista glupost izrečena napamet bez ikakabvog osnova i nema nikakave veze sa realnošću, a da će to da urade ne sumnjam“, kaže Marin Krešić, arhitekta.
Dok imamo praksu da politika predlaže i određuje, dobijamo rešenja koja su na štetu građana kaže saobraćajni inženjer Vladimir Simidžija. Ističe, da se govori o izmeštanju mosta a ne pominje kako će saobraćaj za to vreme funkcionisati, budući da su to trasa dve frekventne tramvajske linije 7 i 9, kao i autobuskog saobraćaja. Nejasna je i lokacija od dva kilometra, da li ka Adi Međici ili Adi Ciganliju, u oba slučaja takva konstrukcija ne bi bila primerena ukazuje Simidžija.
„Ne moramo mi donositi rešenji nek mi dajemo predloge I rešenja, pa neka vlast odlučuju po našim rešenjima. A ne da oni daju rešenja I odluku da mora biti tako. E dokle god je tako neće biti pravog rešenja, jer struka znači znanje. Jer u saobraćaju I ako svi misle da sve znaju je duboko stručna stvar saobraćaj, zato što je jako mnogo promene svakodnevno u saobraćaju I tim promenam a koje se pokažu kao opasne, samo mogu da doskoče oni koji znaju“, ističe Vladimir Simidžija, saobraćajni inženjer u penziji.
Zna struka i upozorava da će izmeštanje starog Savskog mosta koštati građane skoro koliko i izgradnja novog.
Prilog Radice Stevanović iz emisije „Među nama“ pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Stigli i bageri za rušenje starog Savskog mosta – i građani koji su protiv