Za manje od sedam dana na ulicama Beograda dogodile su se tri saobraćajne nezgode u kojima je povređeno nekoliko desetina građana. U njima su učestvovala i vozila GSP-a što je još jednom otvorilo pitanje koliko smo bezbedni u javnom prevozu i zbog čega se dešava sve veći broj nezgoda na ulicama glavnog grada. O svemu tome u jutarnjem programu "Probudi se" razgovarali smo sa Vladimirom Momčilovićem, profesorom Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.

U utorak ujutru je jedno vozilo GSP udarilo drugi autobus u Krajiškoj ulici u Zemunu, a nekoliko sati kasnije se dogodila saobraćajna nezgoda u Mirijevu, dok su se prošle nedelje dva autobusa sudarila na Novom Beogradu gde je bilo 18 povređenih. Momčilović pojašnjava da li ovi podaci moraju da nas alarmiraju kako bismo utvrdili zbog čega dolazi do nezgoda i jesu li podaci zabrinjavajući.

Prema nekim procenama preko 40 ljudi je povređeno u udesima autobusa u Beograd i to samo od početka godine.

Gost „Probudi se“ analizira zbog čega u poslednje vreme sve ćešće dolazi do saobraćajnih nezgoda i da li je razlog ljudski faktor (premor, godine vozača ili njihova slaba snalažljivost) ili je u pitanju dotrajala oprema za koju je i pitanje koliko često i studiozno se proverava.

„GSP ima ozbiljan sistem održavanja za razliku od privatnih prevoznika“, kaže Momčilović.

Momčilović takođe pojašnjava koliko na probleme vezane za grešku vozača može da utiče to što na ulicama Beograda neretko možemo da vidimo starija lica koja voze autobus ili zbog toga što imamo vozače iz inostranstva koji možda i slabije poznaju naš grad.

Sindikati GSP su naglašavali da privatna preduzeća koja učestvuju u javnom prevozu i to u gradskoj i prigradskom saobraćaju nemaju odgovarajuću organizaciju rada i održavanje vozila.

„Ne može vozač u javnom prevozu da ne zna srpski jezik“, jasan je profesor i dodaje da je javni prevoz odgovor na gužve u saobraćaju.

Profesor Saobraćajnog fakulteta se dotakao i toga kakav je sistem kontrole javnog prevoza, kome je to povereno u nadležnost i da li uopšte ima nekakvog sistema nadzora koja vozila izlaze na ulice i prevoze građane, kao i ko proverava njihovu ispravnost.

Podsećamo da je prošle godine otpao točak sa jednog autobusa kod Karađorđevog parka i usmrtio ženu. Momčilović objašanjava koliko na celokupnu bezbednost i loše stanje u javnom prevozu utiče i to što je GSP godinama prezadužen i na ivici poslovanja.

Krajem godine zadužili se kod banaka za 22 milijarde dinara za nova vozila i tekuće poslovanje.

Gost TV Nova komentariše i gde onda leži rešenje za ovaj alarmantni podatak da se sve ćešće događaju saobraćajne nezgode u glavnom gradu, kao i da li bi struka trebalo dodatno da se uključi, je li rešenje edukacija vozača i drugog osoblja ili je nešto treće u pitanju.

Momčilović dodaje i kako mu deluje to što se gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić praktično uopšte ne oglašava povodom ovih incidenata i da li je i to određeni signal da Grad Beograd ne prepoznaje ovo kao ozbiljan problem.

„Šapićevo nepoznavanje javnog prevoza je alarmantno“ kaže Momčilović.

Kada smo kod problema juče je deo zaposlenih u GSP protestovao na ulicama i odneo svoje zahteve do Skupštine Grada Beograda, od kojih je jedan da se obustavi odluka o ukidanju trolejbusa. Saobračajni stručanj objašnjava da li je dobro rešenje da se uklone trolejbusi iz saobraćajne mreže i kako njemu izgleda trenutno sistem javnog prevoza u Beogradu.  Momčilović analizira da li se odluke ponekad donose i stihijski poput one da se naprasno ukine naplata karata i ako se nastavi u ovom smeru, da li ćemo imati ozbiljnu krizu našeg javnog prevoza.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Na ulicu izašli zaposleni beogradskog GSP-a: Najavljuju štrajk ukoliko gradska vlast bude ignorisala traženo

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar