Iz dana u dan gužve i kolaps u saobraćaju glavnog grada dovode Beograđane u stanje očaja. Satima stoje tramvaji, zaglavljeni autobusi, ni taksijem se više ne stiže na vreme. Ideja kako protiv gužvi je više, a jedina kojoj se može verovati je da se krene pola sata do sat ranije. Gradonačelnik koje danas nije hteo da komentariše novi pravni položaj nekih prethodnika koji su vodili grad, konstrukitvno je objašnjavao kako će javni prevoz biti bolji, jer je kako kaže, shvatio da red vožnije koji je fiunkiconisao do sad, nije služio ničemu. Što se gužvi tiče, trenutno i nema ozbilnih rešenja, čeka se metro. Detaljnije Ana Zulbehari, reporterka Dnevnika na TV Nova.
Klasičan red vožnje javnog prevoza u Beogradu odlazi u penziju. Umesto njega, od nove godine, oslanaćemo se iskljućivo na ove table. Takozvani dinamički red vožnje znači da će samo prvi i poslednji polasci biti fiksni.
„Tabla nam služi da bi nam pokazala gde se nalazi trenutno vozilo, a red vožnje koji je napravio neko pre 30 godina, koji je fitkivan i ne služi ničemu osim da se zloupotrebljava u dogovoru sa prveoznicima, gsp vozačima, da ostane prazan autobus, da se vozi, a kad ga neko pita zašto, pa jurim red vožnje, toga više neće biti“, rekao je Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda.
Objašnjava gradonačelnik, ne ukida grad red vožnje, nego prilagođava realnoj situaciji u saobraćaju.
„Mi ćemo moći da znamo koliko nam u koJe doba dana treba da autobus obiđe liniju, i onda kada dođe na okretnicu. Onda će u odnosu na prethodni autobus da kreće“, kaže Šapić.
Ne veruju sindikati javnog prevoza u efikasnost ovog sistema, koji će , kažu, funkcionisati po principu kad autobus dođe – došao je.
Saobraćajni inženjet i član Sindikata GSP centar Ivan Banković objašnjava da monitoring javnog prevoza nije još poptuno zaživeo i za mnoga vozila izostaju informacije gde se nalaze. A upozoravaju nema ni dovoljno dispečara.
„To bi onda podorazumevalo da biste morali da imate na svakoj okretnici, na svakom terminusu najmanje jednog opravnika koji bi operativno pratio situaciju. u suprotnom, bojim se da ćete imati haos još veći nego što iimamo sada i bojim se da ovo jeste priznavanje da postoji problem, ali umesto da rešite problem, vi kažete pa ukidmao red vožnje, građani neće moći da se žale da nema polazaka, jer nisu ni predviđeni“, kaže Ivan Banković.
Rešenje problema, navode u sindikatu – bilo bi poštovanje potstojećih žutih traka, njihovo produženje, uvođenje novih i davanje prednosti vozilima javnog prevoza. To bi smanjilo i gužve u saobraćaju koje više nemaju nikakav red.
Glavni problem je, objašnjava Šapić, nagli porast automobiola na ulicama u psolednjih 10 godina, bez skoro ijednog soabraćajnog rešenja, pre nego što je on došao na čelo grada.
„Da li ćemo i uspeti da gužve u gradu učinimo manjim, ja ne znam , ne verujem, ali ćemo bar usporiti proces pogoršanja, koji je strahovit u psolednjih nekoliko godina. dok ne dođemo do metro na koji ja ne mogu da utičem kojom će brzinom da bude izgrađen metro“, poručuje Šapić.
„Od oktobra imamo još veće zasićenje kružnih tokova, širi centar grada je pogođen, imamo Novi Beograd kao cenatr poslovnih aktivnosti. Mi smo zaista kao grad Beograd došli u stanje da ćemo biti pred tortalnim kolapsom, jer ne pospešujete javni prevoz, ne produžavate tramvajske linije, što bi bilo apsolutno normalno u ovoj situaicji, jer je to največi kapacitet javnom prevoza koji možete u ovom momentu, priče o metrou kako će nam rešiti sve naše probleme, to nije tačno, a i metro je zaista na dugom šatpu, ako ga ikada i dobijemo“, kaže Banković.
OFF Prvi čovek grada navodi da postoje objektivni razlozi zašto je saobraćaj u nekim delovima grada usporen – zbog radova, blokada, pa i zatvaranja starog savskog mosta. Izostalo je objašnjenje zašto i dalje nije javno rešenje o njegovom rušenju i nema ga na cenralnoj evidenciji objedinjenigh procedura na sajtu grada, pa je u pomoć pritekao glavni gradski urbanista.
„Ja vam stvarno kažem da o tome ne znam ništa. Jel to na tom ceopu, ko to kači. Stojčić- dozvola je izdata, ali ono što možete da nađete na ceopu su lokacijski uslovi i građevinska dozvola. Zar to ne bi trebalo da se nalazi na sajtu grada Beograda? Ko to kači? Ministarstvo građavinarstva, a pitajte ih zašto to nisu okačili“.
Nije nigde objavljeno ni se kako troše gradske pare, to je bila jedna od tema ispred starog dvora, gde je opozicija upozorila na koruptivne poslove grada. Dva javna preduzeća – Putevi Beograda i Beograd put primer su kako su 22 miliona evra nezakonito potrošenena u prošloj i ovoj godini – kažu u Narodnom pokretu Srbije.
„Radi se o dva gradska javna preduzeća i nezakonitom ispumpavnanju tj. prebacivanju novca iz budžeta na račune privatnih firmi u 2023. i 2024. godini, mi opravdanao verujemo da je taj novac iskorišćen za predizborne aktivnosti u 2023. godini i prebacivanju birača na decembarskim izborima 2023 u Beogradu“, kaže Miloš Pavlović, odbornik u skupštini grada iz NPS:
vo bi mogla biti jedna od tema ako ne u sali za sednice, onda svakako u holu tokom današnjeg zasedanja gradske skupštine.
Na dnevnom redu su utvrđivanje cena kvadrata, javni linijski i taksi prevoz .
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Šapić o hapšenju Vesića
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić nije hteo da za N1 komentariše hapšenje bivšeg ministra saobraćaja, građevinarstva i infrastrtukture Gorana Vesića.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare