Za igre na sreću i kladionice, u Srbiji sprema se niz ograničenja u vezi sa njihovim oglašavanjem. Izmenama Zakona koji reguliše ovu oblast, predviđeno je i da u njihovom reklamiranju više ne smeju da učestvuju javne ličnosti.
Glumci, infulenseri, sportisti, pevači – po izmenama Zakona o oglašavanju, više neće moći da reklamiraju kladionice ili igre na sreću. Ova promena bi mogla da bude primetna, budući da su do sada reklame tog tipa najčešće snimale poznate ličnosti. Glumac, Rade Šerbedžija je za list Danas podsetio da je i sam učestvovao u jednom takvom projetku.
„Mislim da je obaveza države da ozbiljno i odgovorno reguliše rad kladionica, medijski prostor i dostupnost mladima, a da li će javne ličnosti, glumci i pevači učestvovati u reklamiranju, ostavio bih svakom individualno da odluči“, kaže glumac Rade Šerbedžija.
Zakonodavac pojašnjava da kladionice po novim izmenama mogu učestvovati u sprovođenju društveno odgovornih akcija i tako isticati svoj logo, ali bez pozivanja na učešče u igrama na sreću. Ana Gođevac iz stranke slobode I pravde smatra, da su ove izmene samo skretanje pažnje sa njihovog zahteva a koji su podneli pre izvesnog vremena.
„Da su poželeli nešto da reše oni bi prihvatili zahtev SSP, naše Mile Popović koji je podnet pre 814 dana. Po kome smo mi zahtevali da se zatvore sve one kladionice koje se nalaze na bližem prosotru od 200m što je propisano zakonom od škole. To se nije desilo. I dalje je prva beogradska gimnazija ima kladionicu u neposrednoj blizini i oni to zanemaruju kao činjenicu”, kaže Ana Gođevac iz SSP-a.
U izmeni zakona uzima se u obzir i mesto oglašavanja. Naime, kladionice neće moći da se reklamiraju na bilbordima, svetlećim reklamama, plakatima, autobusima, taksi vozilima. Izuzetak kada kladionice mogu da se reklamiraju su sportski događaji koji oni sponzorišu.
„Oni kažu, ne mogu vise sportisti da reklamiraju, međutim. Mogu da reklamiraju oni sportisti koji su aktivni i koji su u klubovima koje kladionice sponzorišu. Takođe, glumci ne mogu da reklamiraju ali mogu u filmovima, serijama i slicno. Što znači da oni svaku tu zabranu su do te mere relaksirali da kladionice zapravo i nisu toliko ograničene koliko bi trebalo”, poručuje Gođevac.
Nacrt predviđa da je zabranjeno reklamiranje igara na sreću na svim kablovskim televizijama I one sa nacionalnim frekvencijama. Lokalnim kanalima, na jutjubu, guglu ali i na radiju, osim za vreme prenosa sportkih događaja.
Prilog Anite Ikanović iz emisije „Među nama“ pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO – Dečija nedelja u Srbiji: Zašto niko ne štiti najmlađe od pošasti kladionica?