Foto: Printscreen NOVA S

Bus Plus kartice odlaze u istoriju. Ipak, struka smatra da nije dovoljno promeniti karticu, već čitav politiku prevoza u Beogradu. A šta to tačno znači, na koji način bi trebalo promeniti sistem prevoza i da li je to u praksi izvodvljivo, u emisiji “Probudi se” je govorio profesor na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu, Vladimir Momčilović.

Pročitajte još...

Odluka gradskih vlasti da se u narednih 15 godina postojeća vozila gradskog prevoza zamene oni kojima će pogon biti prirodni komprimirani gas, prema rečima Momčilovića, je veoma pogrešna.

“Da govorimo o periodu iz 2011. godine ja bih rekao da je to u redu. Odavno je u svetu trend da se izbacuju foislna goriva. Mi koristimo fosilni prirodni gas i uopšte ne oslobađamo taj deo ugljenika koji doprinosi globalnom otopljavanju i to je veliki problem. Taj to bio međukorak koji se dešavao ranije, mogao bih da kažem da je to u redu. Već 2016, kad smo se mi opredelili za uvođenje električnih autobusa, mi smo već utrli put tom novom, mnogo efikasnijem funkcionisanju javnog prevoza”, navodi on.

Momčilović dodaje da je tačno da su električni autobusi skuplji, ali da postoji mnogo projekata koji omogućavaju veoma povoljne kredite za njihovu nabavku.

“To posebno važi za Beograd koji je veoma ugrožen po pitanju kvaliteta vazduha. Vi imate kreditne linije koje vam omogućavaju relativno povoljnih autobusa na elektro pogon, hibridni pogon i vodonik”, objašnjava on.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar