Foto printscreen NOVAS

Do kraja atipične školske godine ostalo je još dvadeset radnih nedelja, a profesori i nastavnicu su već zabrinuti za izazove koji slede. Najveću glavobolju zadaje pomisao na malu i veliku maturu - kako njima, tako i đacima. Koje bi rešenje bilo odgovarajuće za sve i kako umanjiti gubitke koje profesori i đaci trpe od početka epidemije, u emisiji “Probudi se”, govorila je Snežana Romandić, predsednica Unije sindikata škola Beograda.

Pročitajte još...

Ona je istakla da je velika konfuzija među đacima, te da se treba smanjiti broj predmeta koji se polažu na maloj maturi.

“Da li je bolje da se dobro pripreme za dva predmeta ili se rasplinuti na sedam predmeta? Plašim se da ove godine đaci imaju velike rupe u znanju, s obzirom da su sedmi razred završili u kovid sistemu, odnosno radili su onlajn celo drugo polugodište. I prethodno polugodište je više ličilo na skraćeni kurs, gde su nastavnici uglavnom prelazili gradivo, a đaci nisu razumeli šta tu treba da se nauči. Sad odjednom pred njih stavljamo izazov mature koja je za njih velika i koja je stresna”, navela je ona.

Romandić ističe da situacija nije bila redovna u prethodnom periodu, te da zbog toga ni znanje đaka nije redovno. Prema njenim rečima, upravo je to razlog zbog čega se mora smanjiti broj predmeta koji se polažu.

“Ono što možda javnost ne zna ili ne znaju oni koji nemaju decu školskog uzrasta – ne možete da padnete maturu. Dovoljno je da izađete na ispit i vi dobijate sertifikat da ste završili osnovnu školu. I sa nula bodova vi možete da upišete srednju škole. To je jedan sistem kojim se baždari da đaci upisuju srednje škole koje žele. U poslednjih nekoliko godina, zbog problema koje prosveta ima, ta pitanja su veoma laka veći broj pitanja su osnovnog nivoa. Ovaj sistem male mature već neko vreme ne funkcioniše kako treba”, istakla je gošća jutarnjeg programa na televiziji Nova S.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar