Da li bi vraćanje školskih uniformi doprinelo smanjenju socijalnih razlika među učenicima i unelo poboljšanje u prosvetni sistem Srbije, bila je jedna od tema jutarnjeg programa "Probudi se" na TV Nova S.
Vraćanje uniforme u škole može biti mnogo veća šteta nego korist, ocenila je Radmila Vulić Bojović, klinički psiholog i psihoterapeut, koja se kako sama kaže seća nošenja školske uniforme kao neprijatnog iskustva.
„Problematična je teze da se time brišu socijalne razlike jer može dete imati uniformu, a u ruci nositi stvar od pedeset evra ili hiljadu evra. Sama čineica kako će se neko obući ne može da doprinese u smislu socijlanih razlika“ ističe Vulić Bojović.
Ona ocenjuje da je sa psihološke strane važno pitanje identitea i ističe da se kao dete koje je nosilo školske kecelje osećala kao da je „dovode u jednu situaciju nemanja identiteta“.
„Ako bi to bilo kao u nekim drugim kulturama, da to bude obeležje škole neke pripadnosti, što znači da mi poštujemo određene vrednosti, prepoznajemo se, to može da ima smisla. Međutim, bojim se da će se to teško uvesti posle toliko godina i mislim da će šteta biti veća od koristi“ ističe.
Natalija Matić, direktorka osnovne škole „Veselin Masleša“, ističe da ne voli da se ovo pitanje koristi u svrhu politike.
„Svojevremeno je to nošenje kecelja stvorilo disciplinu kod roditelja, ali i kod te dece da brinu o toj kecelji i svojoj odeći“ navodi.
Pre četiri godine, kako navodi, kada su razgovarali o đačkim uniformama, ona objašnjava da su pitali decu da li bi i kakve uniforme voleli i da su dobili pozitivne ideje učenika sedmog i osmog razreda.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar