Premijera predstave "Bella figura" biće održana u nedelju 22. juna u Ateljeu 212, čime se i zvanično otvara festival Mucijevi dani. Ovaj komad kroz neplaniran večernji susret otkriva sve ono što ljudi pokušavaju da sakriju iza lepog ponašanja i društvenih maski. Koliko daleko smo spremni da idemo da bismo ostavili dobar utisak i šta se desi kada se ta fasada sruši, u jutarnjem programu "Probudi se" nam otkrivaju glumica Jovana Gavrilović i rediteljka Đurđa Tešić.
Pretpremijera ovog komada je 21. juna na sceni Mira Trailović, premijera u nedelju 22. i njom se otvara festival Mucijevi dani. U Ateljeu 212 biće održana premijera predstave „Bella Figura“ savremene francuske dramatičarke Jasmine Reze u režiji Đurđe Tešić. U predstavi igraju: Gorica Popović, Milica Trifunović, Uroš Jakovljević, Jovana Gavrilović i Vahid Džanković. Neočekivani susret pet likova ove drame, koji žive pokušavajući da se stalno predstave u najboljem i najlepšem svetlu u svim aspektima, otkriće šta se sve krije iza naizgled savršene površine i blistave spoljašnjosti.
Na plakatu za predstavu stoji pitanje „šta se sve krije iza naizgled savršene površine i blistave spoljašnosti?“ – te gošće „Probudi se“ otkrivaju šta se krije.
Ovo je četvrti Rezin komad koji se postavlja na scenu Ateljea, te rediteljka priznaje šta ju je privuklo njenoj drami i otkriva koliki je bio izazov da se postavi na scenu.
Atelje 212 je je još 1997. godine prvi put u regionu predstavio jednu od najznačajnijih savremenih francuskih autorki izvođenjem njenog najpoznatijeg komada „Art“, posle koga su usledile predstave „Tri verzije života“ i „Bog masakra“, sve tri u režiji Alise Stojanović. „Bella Figura“ u prevodu Ivane Dimić je četvrti komad Jasmine Reze koji se postavlja u Ateljeu 212, tačno 10 godina od svetske premijere u berlinskom teatru Šaubine u režiji Tomasa Ostermajera.
Reza piše o savremenim ljudima iz viših slojeva društva i raskrinkava njihovu površnost i nezrelost. Tako je i Bella figura satirična priča o ljudima koji pokušavaju da ostave lep utisak, da se predstave u najboljem svetlu a videćemo kako im sve izmiče kontroli. Gošće komentarišu po koju cenu se čuva ta iluzija o sebi.
Glumica otkriva kakav je bio rad na tekstu i sa kolegama i koliko su bili vredni. Gavrilović je jedna od najangažovanijih glumica u poslednje vreme kod nas… ona u ovoj predstavi igra Fransoaz Hirt, te dodaje kako se ona uklapa u galeriju njenih likova i šta ju je kod nje posebno privuklo.
Tešić smatra da je „dovoljno da samo jedan čovek, gledajući predstavu, nešto nauči, zaključi ili otkrije i pozorišna misija je uspela“ – te rediteljka sada navodi šta želi da gledaoci otkriju i ponesu sa sobom.
Ovim komadom se otvara festival Mucijevi dani, koji je inače u januaru, ali je bio odložen, te gošće TV Nova dodaju kad se još igra predstava pred kraj sezone.
Jasmina Reza je jedna od najvažnijih savremenih evropskih dramskih spisateljica. Rođena je 1959. u Parizu, a svetsku slavu stekla je komadom Art iz 1994, koji joj je doneo brojne nagrade i prevođen je na desetine jezika. Njena dela karakteriše britka dijagnoza savremenih međuljudskih odnosa, ironija, duhovitost i sposobnost da kroz svakodnevne situacije prikaže duboke emotivne i društvene lomove.
U njenim komadima, likovi se često nalaze u situacijama koje deluju trivijalno, ali ubrzo izbijaju potisnute tenzije, frustracije i istine koje razaraju njihove odnose. Reza se majstorski kreće između komedije i tragedije, često ostavljajući publiku da se istovremeno i smeje i preispituje.
Pored Art, najpoznatiji su joj komadi Bog masakra i Tri verzije života, kao i Bella Figura, koji sada po četvrti put dolazi na scenu Ateljea 212.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO – Marija Bergman: Magija pozorišta je što može da proriče stvari