Đaci Šeste beogradske gimnazije pošli su prošle nedelje na ekskurziju, ali jedan od vozača autobusa nije prošao alko-test. Drugom autobusu, od ukupno 3, ispraznio se akumulator. Međutim, ni tu nije bio kraj neprijatnostima. Posle pređenih stotinak kilometara, vozač kome je saobraćajna policija zabranila da vozi, ponovo je seo za volan.
Nažalost, svake godine imamo po najmanje jedan ovakav primer. Gde je odgovornost prevoznika, a gde agencija i kako da se spreče situacije u kojima se ugrožavaju životi učenika, samo su neka od pitanja za gosta jutarnjeg programa „Probudi se“ ovog jutra – Aleksandra Seničića, direktora YUTE.
On se osvrnuo na činjenicu kako škole i roditelji mogu da osiguraju da im životi dece ne budu u rukama pijanih vozača i šta trebaju da rade da se ovo ne bi ponovilo.
„Odgovornost za ugrožavanje života učenika na eskurzijaa je isključivo lična. Vozača na eskurzijama ne treba da kontrolišu škole, već saobraćajna policija“, istakao je Seničić i pojasnio da agencija angažuje prevoznika koji treba da kontroliše da li je vozač u alkoholisanom stanju.
Seničić takođe upozorava da dodatnu kontrolu ispravnosti vozila i vozača može da radi isključivo saobraćajna policija.
Kada je reč o đačkim eskurzijama, ne možemo da ne pomenemo cene. Roditelji navode da su eskurzije preskupe. I to ne samo one u inostranstvu, već i u zemlji. Direktor YUTE pojašanjava da li zaista tri dana eskurzije na severu zemlje – Subotica, Sombor, Palić, Sremski Karlovci od tri dana vrede 23 hiljade dinara, koliko je traženo roditeljima u jednoj beogradskoj školi. Zbog visokih cena eskurzija, mnoge škole se odlučuju za jednodnevne izlete. Da li je to budućnost? Hoće li đačkih eskurzija biti sve manje?
„Dodatni troškovi, porezi i doprinosi na dnevnice profesora utiču značajno na cenu ekskurzija“, kaže Seničić.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Da li skupoća „gasi“ đačke ekskurzije?