Uvećani računi za struju, mahom stižu potrošačima koji imaju digitalna brojila, kaže danas Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva". Stručnjak za energetiku Miodrag Kapor navodi da ne postoji transparentnost po pitanju sve većeg broja građana koji dobijaju uvećane račune za struju, te da reakcija nadležnih nije adekvatna jer je evidentno da problematičnih računa ima više nego ranije.
„Nadležni kažu da je broj problematičnih računa na nivou kao što je bio i ranije, ali praksa, bar koliko ja primećujem, pokazuje da nije takav slučaj“, kaže Kapor u emisiji „Među nama“ na TV Nova.
Kao moguće razloge navodi i neprofesionalnost, ali ne isključuje mogućnost da je u pitanju zloupotreba – koja bi oštetila potrošača.
Smatra da se očekuje da će se manji broj građana žaliti, a da će veći broj ipak platiti uvećane račune.
Dejan Gavrilović ističe da je hakerski napad poremetio ceo sistem EPS-a.
„Mi iz Efektive upili smo u prethodnom periodu seriju zahteva za pristup informacijama od javnog značaja i EPS-u i EDS-u. Njihovo ćutanje produbljuje sumnju“, ističe on.
Kako kaže, Efektivi je danas iz EDS-a odgovoreno da ne mogu da iznesu podatak koliko ukupno ima brojila i koliko je brojila baždareno.
BONUS VIDEO Da li je kašnjenje računa za struju jedina posledica hakerskog napada na EPS?