Šljivovica je postala nematerijalno kulturno nasleđe čovečanstva. Upis znanja i veština potrebnih za pripremu šljivovice u domaćinstvu i njenu upotrebu u svakodnevnoj praksi na Uneskovu reprezentativnu listu, čini nas sve ponosnim. Reporteri TV Nova S pitali su Šapčane - šta njima znači rakija od šljive.

„Najbolja je rakija od šljive ranke. Ako me pitate ozbiljno. Ako ćemo da se šalimo najbolja je ona koje ima“.

„Pijem samo sok ali i rakiju ponekad“.

„Jedna je taman, dve je mnogo a tri je malo. razumeš“.

„Trebao je Unesko davno to da uradi“.

Ovo su odgovori Šapčana na pitanje šta njima znači rakija od šljive.

Šljivovica se čuva u hrastovim burićima i što duže leži, sve je bolja.

„Tajna dobre šljivovice je u kvalitetnoj sirovini i strogo kontrolisanoj svakoj fazi proizvodnog procesa. Mi smo se odlučili za hrastove buriće koji su se pokazali kao najbolja opcija za odležavanje destilata od šljiva, kod nas rakija stoji od tri do pet godina“, objašnjava Emilija Čupić iz destilerije „Čupić“.

 

„Posle tolikog truda i zalaganja da srpska rakija dođe  na nivo koji zaslužuje, upis na Uneskovu listu nematerijalnog kulturnog nasleđa čovečanstva još je jedan vetar u leđa koji će nam pomoći kako na domaćem tako i na inostranom tržištu“, kaže Goran Radosavljević iz Saveza proizvođača rakije koji je osnovan pre skoro tri godine.

On je podsetio da je tada u Savezu bilo 230 registrovanih proizvođača a sad ih ima 930 i ocenio da je upis na Uneskovu listu velika stvar za sve one koji hoće da se bave ovim poslom.

„Osim domaćinstava koja peku rakiju za svoje potrebe, čega je uvek bilo u Srbiji, sve je veći broj proizvođača koji se time bave profesionalno, svoju rakiju plasiraju na domaćem tržištu i svim silama se bore da izađu na strano tržište“, kaže Radosavljević.

Ceo prilog možete da pogledati na početku vesti

BONUS VIDEO: Šamar rakija skida ruž_ Seksistička reklama koja je uzburkala Srbiju

 

 

Komentari

Svi komentari (0)