Trećina novca iz kase Grada Beograda naredne godine biće namenjena za organizaciju saobraćaja. Na čemu će se još trošiti najviše para iz budžeta Grada koji je usvojen u sredu? Zašto nema izdvajanja za kapitalne projekte, u jutarnjem programu "Probudi se" pitamo Nikolu Jovanovića, direktor Centra za lokalnu samoupravu.

Ukupan budžet Beograda za narednu godinu iznosi nešto više od 171 milijarde dinara. Od toga, oko 55 milijardi dinara, odnosno svaki treći dinar biće utrošen za funkcionisanje javnog prevoza, nabavku novih vozila i drumski infrastrukturu. Gradonačelnik je od Nove godine najavio da će javni prevoz biti besplatan. Ima onih koji kažu da je to logično jer je 90 posto troškova a za prevoz pokrivao grad.

Jovanović je prokomentarisao situaciju sa gradskim saobraćaje i pojasnio kako se funkcionisanje odražava na budžet prestonice.

„Autobuski saobraćaj se prebacuje na neke sumnjive privatne prevoznike“, upozorio je Jovanović.

Budžetom je planirano izdvajanje od 250 miliona evra za socijalne mere, te gost „Probudi se“ pojašnjava da li će Beograđani besplatan prevoz, vrtiće, udžbenike za đake sada zapravo plaćati kroz veće poreze i poskupljenja drugih usluga. Znamo da od Nove godine poskupljuje porez na imovinu, voda, parking…

Najznačajniji prihodi u budžetu su od poreza na dohodak građana koji iznose nepunih 60 posto, i prihodi od poreza na imovinu 13,5 odsto.

„Ima smisla subvencionisati besplatne vrtiće, udžbenike, ali treba napraviti socijalne karte“, smatra Jovanović.

Za kapitalne investicije u Beogradu izdvojeno je 28 milijardi dinara. Budžetom, međutim, nije predviđen završetak Bulevara Patrijarha Pavla, kao ni glavna autobuska stanica, ali ni metro. Jovanović ukazuje na to zašto u budžetu nema izdvajanja za ove projekte.

„Grad u smislu razvoja infrastrukture stoji, čak se i pogoršava situacija“, smatra Jovanović.

Skupština Grada odlučila je, takođe na sednici održanoj u sredu, i da se ukinu trolejbusi i umesto njih kupe električni autobusi. Iz Sindikata GSP-a kažu da se na taj način šest linija oduzima od GSP-a i ustupa privatnom prevozniku.

Sa dnevnog reda poslednje sednice Skupštine Grada skinut je predlog da se sa Lastom raskine ugovor zbog nepoštovanja ugovora. To je učinjeno nakon štrajka radnika Laste.

Jovanović je prokomentarisao da li je ova odluka dobra i pojasnio kakvo je njegovo mišljenje o javno- privatnom partnerstv, kao i da li ono dobro funkcioniše.

U Beogradu, osim redovne policije, imamo Komunalnu miliciju, potom Beogradsku službu javnog reda – Beli, a nedavno je najaviljeno i osnivanje Beogradske službe bezbednosti. Ona će biti zadužena za potroliranje oko vrtića i škola.

Gost TV Nova daje svoj sud da li je to dobar način da se rastereti redovna policija i poveća bezbednost dece.

„U Beogradu će se najverovatnije organizovati privatno obezbeđenje. Firma ,,Atlas security“ će najverovatnije od gradonačelnika dobiti javno ovlašćenje“, kaže Jovanović.

Prilog pogledajte na početku ove vesti

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO – Miloš Pavlović o Beogradskoj službi bezbednosti: Rasterećenje policije ili kršenje zakona?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar