Naslovi u nemačkim medijima zvuče ovako : "Najveći štrajk u istoriji zemlje", "Traktori blokirali saobraćajnice", "Nema dela zemlje koji funkcioniše". Štrajku farmera od danas se pridružuju i mašinovođe, koji su najavili blokadu sve do petka. Šta je to paralisalo Nemačku i koji su glavni zahtevi pobunjenih poljoprivrednika i železničara za jutarnji program TV Nova govori dopisnica iz Bona, Deana Pavlović.
„Biće vozova, ali će biti za 80 posto smanjeni i to će pogoditi oko milion i po putnika. Železnice su odlučile da se u saobraćaj ubace vozovi sa što više mesta kako bi veći broj putnika mogao da stane. Takođe, iz nemačkih železnica su apelovali na sve putnike da, ko može, danas ostane kod kuće, da odlože svoja putovanja. Međutim, to je u Nemačkoj veoma teško zato što mnogi žive u jednom a rade u drugom gradu ,ali s obzirom da su ovi štrajkovi trajali skoro cele prošle godine, ljudi su pripremljeni i imaju dogovor sa svojim firmama da tih dana ostanu kod kuće“, kaže Pavlović.
Prema njenim rečima nemačka vlada sve više steže kaiš. Juče je na vladi doneta odluka da se ne ukinu odmah sve subvencije za poljoprivrednike već da se to radi postepeno ali, ono što je sigurno, kaže, jeste da će one do kraja godine biti potpuno ukinute.
„Te subvencije na povraćaj poreza za dizel gorivo nemački ratari imaju još od 1951. godine. Kada su mašinovođe u pitanju njihov sindikat štrajkuje zbog dve stvari – traže smanjenje radnog vremena za sve one koji rade u smenama sa 38 na 35 sati, ali uz istu platu. Takođe, traže povećanje plate za 550 eura i jednokratnu pomoć od 3000 eura zbog velike inflacije koja je zadesila Nemačku u proteklom periodu.
Sindikat mašinovođa već duže vreme pregovara sa predstavnicima železnica, međutim bez uspeha.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
PROČITAJTE JOŠ:
BONUS VIDEO: Nemački farmeri blokiraju puteve, rampe na auto-putu u znak protesta zboga smanjenja subvencija