Saobraćaja na Starom Savskom mostu nema blizu mesec dana, a sada su stigli i bageri koji su počeli sa demontažom šina i skidanjem asfalta. Da li se most - jedan od simbola glavnog grada, može odbraniti? Da li je izgradnja novog mosta jedino preostalo rešenje i o kakvom je projektu reč? O svemu tome u jutarnjem programu "Probudi se" razgovaramo sa saobraćajnim inžinjerom Ivanom Bankovićem.

Demontaža Starog savskog mosta je zvanično počela, stigle su mašine, radnici, uklanjaju se šine, skida se asfalt, te Backović pojašnjava da li to znači da će most biti srušen ili postoji šansa da se bar konstrukcija Starog Savskog mosta sačuva, posebno zbog njegove istorijske vrednosti.

On takođe daje svoje mišljenje šta je realnije rešenje, ukoliko se most ne sruši, da on ostane tu gde jeste ili možda da bude premešten na Dunav između Zemunskog keja i Velikog ratnog ostrava, odnosno u blizini plaže Lido. Takođe saobraćajni inženjer otrkiva kakva su pravila struke, kako izgleda demontaža jednog mosta, koliko to traje i kako izgleda proces za koji samo znamo da se izvodi parcijalno.

„Samo demontaža Starog savskom mosta će trajati u nekoliko faza. Oko deset odsto putovanja preko Save išlo je preko ovog mosta“, kaže Backović i dodatno pojašnjava da li je izgradnja novog mosta jedino rešenje koje preostaje.

Sada već bivši Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić saopštio je još 18. oktoba da je to Ministarstvo izdalo rešenje o građevinskoj dozvoli za izgradnju novog Savskog mosta.

„Zemljište je zauzeto, ne postoju mogućnost da ostane postojeći most i da se u isto vreme gradi novi“, jasan je Backović.

On kao saobraćajni stručnjak priznaje šta misli o tom projektu izgradnje novog mosta, kako je u pitanju je veliki lučni most. CIP je na svom sajtu naveo da se predviđaju samo dve kolovozne trake u jednom smeru, četiri ukupno. Da li je novi most zaista bio potreban ili je problem saobraćaja mogao da se reši i rekonstrukcijom Starog Savskog mosta, otrkiva Backović.

„Tramvajski saobraćaj će biti potpuno odvojen od automobilskog“, pojasnio je on i prokomentarisao da li bi najgore rešenje bilo da stari ne bude srušen, ali da ostane van funkcije, a da se novi ne izgradi i koliko je to realna opcija.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Noć i dan napeto, kordoni na Starom savskom mostu u Beogradu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare