Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture uputilo je Putevima Srbije inicijativu za izradu studije o zabrani preticanja za teretna vozila na auto-putevima u određenim vremenskim intervalima. Međutim, predstavnici transportnih firmi, koji su i članovi radnih tela za izradu zakonskih i podzakonskih akata, kažu da sa tim uopšte nisu upoznati i da su protiv takvog zakonskog rešenja.

„Imaćemo više štete nego koristi. Mi u Srbiji imamo stara vozila sa malo konjskih snaga i pravićemo veću gužvu sporom vožnjom na auto-putevima, Nama je prosečna starost voznog parka preko 15 godina i tu će se stvarati ogromne gužve zbog zabrane preticanja. Drugo je što će ljudi zbog toga izbegavati auto-puteve, ići će regionalnim. Ima slučajeva u evropskim državama zabrane preticanja na auto-putevima, to su neke deonice u Nemačkoj i Mađarskoj, ali se uglavnom radi o ravnim auto-putevima  po kojima voze novija vozila brzinom od 85 do 90 kilometara na sat i nema razloga za preticanje. U Srbiji je drugačije, još uvek imamo FAP-ova vozila koja se kreću 50-60 kilometara na sat i zamislite kada bi od Beograda do Čačka putovali tom brzinom kolika bi kolona bila“, objašnjava Ljubinko Zlatić iz udruženja Transporteri Srbije, koji je član radnog tima Vlade Srbije za izradu zakona i podzakonskih akata.

Nisu samo vozači kamiona protiv ove zabrane preticanja već i ostali vozači, tvrdi Zlatić, i napominje da ga kao člana radnog tela nije niko kontaktirao iz nadležnog Ministarstva i da je o inicijativi za zabranu preticanja saznao iz medija.

Ceo prilog možete da pogledate u videu na početku vesti

BONUS VIDEO: Mentalno Razgibavanje: Mali priručnik za saobraćaj

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar