"Kamiondžija koji se zakucao u autobus kod Obrenovca bio pozitivan na drogu" "Jedna osoba poginula, više od 20 povređeno", "Crni vikend u Srbiji", "Sedam stradalih, od toga pet mladih vozača", "Veće kazne za teška dela protiv bezbednosti saobraćaja" - ovi naslovi dan za danom svedoče o tome da se na srpskim putevima igra ruski rulet i da hitno moramo da popravimo bezbednost u saobraćaju. Iz ministarstva pravde najavljuju oštriju kaznenu politiku, da li je u tome rešenje? Odgovore na ova pitanja potražićemo od Milana Božovića, on je stručnjak za saobraćajnu bezbednost i dajemo mu reč jutra?

Do sada su alkohol, neprilagođena brzina, nevezivanje pojasa i korišćenje mobilnog telefona bili glavni problemi u bezbednosti saobraćaja. Pored ovih, u poslednje vreme se javlja i problem vozača koji koriste psihoaktivne supstance.

Saobraćajna policija iz godine u godinu zaustavlja sve više drogiranih za volanom.

„Već nekoliko godina u krivičnim predmetima nalazimo prisustvo psihoaktivnih supstanci u organizmu. Policajci su obučeni da posumnjaju i prepoznaju vozača pod dejstvom psihoaktivnih supstanci a radi se i analiza urina i krvi, odatle dolaze podaci da li je bilo narkotika“.

O kaznenoj politici kaže:

„Definitivno treba da radimo na promeni svesti, jer kaznama nećemo mnogo postići. Kazne pokrivaju 15-20 odsto prekršilaca, ne može policija svakog da zaustavi. Osvešćivanje treba da radimo kroz više kanala komunikacije, kao što su mediji, na čemu oni rade, ali nam je potrebna edukacija, već od najranijeg perioda života. Međutim, postoji otpor i kod dece i roditelja“.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Teška saobraćajna nesreća kod Obrenovca

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar