METRO. Metro patrola: Kako teku radovi 3 meseca od početka, prilog, emisija Među nama, Medju nama Nova S
Foto: Nova S

22. novembar 2021. godine trebalo bi da bude istorijski dan za Beograd i Srbiju, jer se tog dana počelo sa radovima na izgradnji metroa. Ipak, da li ćemo ovaj datum uopšte pamtiti? Šta se zapravo dešava na Makišu i dokle se stiglo, proveravao je reporter emisije "Među nama".

Autor: Marko Novičić

Najavljivana je pompezno, a započeta tiho – uz proteste. Izgradnja metroa na Makiškom polju počela je pre tri meseca. A kakva je situacija danas?

Budući da u medijima nismo mogli da čujemo mnogo o tome kako teče izgradnja metroa od onog prvog trenutka kada je započeta ovde na Makišu, zaputili smo se na lice mesta i zatekli smo ovde zaista jedan popriličan broj mašina – kamiona, valjaka, bagera, koji rade na, kako nam je čovek koji se predstavio kao šef smene rekao, na zameni humusne podloge onom kamenom. Ona se nalazi u dužini od nekih 100 do 200 m i širini 10 do 20 m, koliko sam ja mogao da procenim, budući da nama nije dozvoljeno da priđemo samim radovima, odnosno, možemo da ih snimimo samo ovde sa ulice, iz daljine. I takođe nije nam bilo dozvoljeno da razgovaramo sa radnicima, kojih doduše nije preveliki broj, ali koji su nam u neformalnom razgovoru tvrdili da se ovde svakog dana zaista radi punom parom.

Kamioni koje smo videli i snimili pripadaju „Milenijum timu“, kompaniji koja je poznata kao naprednjačka mašina za isisivanje novca. O kakvim bi onda radovima ovde moglo da bude reči? Radi li se zaista punom parom?

„Opet zamazuju oči pred izbore. Podsetiću vas da je 2018., pred gradske izbore, tačno 22. februara Aja Jung kupovala karte za metro koji je trebalo da se gradi 2020, i navodno bismo se vozili sad ove godine tom prvom linijom metroa. Dakle rade istu stvar, oni sada na Makiškom polju, gde ne sme da se gradi i ne treba graditi metro i depo na vodoizvorištu i odakle treba da krene metro, oni sad samo nasipaju zemlju, opet obmanjuju građane“, kaže Mila Popović iz Stranke slobde i pravde.

A građana na Makiškom polju praktično nema, zbog čega je ovakav projekat izgradnje metroa od strane brojnih stručnjaka okarakterisan kao promašen.

„Naravno da ne treba prva stanica da bude Makiš. Prvo, u Makišu niko ne živi, ja ne znam ko će na toj stanici da ulazi u taj metro, drugo ugroženo je vodoizvorište kojim se Beograd snabdeva pijaćom vodom. Ideja je da se krene sa gradnjom tek u julu, a sada već pomeraju na novembar 2022. godine, što je dobro, s obzirom da ovaj projekat metroa koji nisu projektovali stručnjaci već političari, neće rešiti saobraćajne probleme u gradu, koštaće nas tri puta više nego planirani metro iz 2012. god, koji je ova vlast prosto bez ikakve odluke i stopirala“, ukazuje Mila Popović iz SSP.

Onaj kome su usta bila najpunija priče o metrou, danas je ipak odlučio da ćuti. Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić odbio je naš poziv i nije odgovarao na poruke. Inače, kako je ranije preneo portal Nova.rs, ukoliko SNS ostane na vlasti u preostonici, moglo bi da dođe do restruktuiranja postojećeg JKP “Beogradski metro i voz”, kako bi na njegovo čelo došao upravo Vesić.

Pogledajte ceo prilog u emisiji „Među nama“:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar