Udruženja za zaštitu potrošača najavljuju treću fazu bojkota trgovinskih lanaca koja će početi u ponedeljak. Kako će ovoga puta izgledati bojkot i koliko će on trajati? Kakav je bio efekat prošlog petodnevnog zaobilaženja trgovinskih lanaca i kako su reagovali trgovci? Ovo su neka od pitanja za Dejana Gavrilovića iz udruženja Efektiva.

Poslednji bojkot trgovinskih lanaca trajao je pet dana. Gavrilović svedoči da li njegovo udruženje ima rezultate iz Poreske uprave, ili procenu efekta bojkota. Poreska uprava u Hrvatskoj je reagovala odmah i transparentno pokazala podatke jednodnevnog bojkota, Efektiva je prošli put rekla da će po zahtevu za pristup informacijama od javnog značaja zatražiti to od ministarstva finansija.

Gavrilović otkriva kakav je efekat  i kako su se ponašali trgovci tokom i nakon ovog petodnevnog bojkota, da li je bilo trajnog sniženja cena ili su to i dalje samo akcijske cene.

U Hrvatskoj je javni servis ispratio najavu njihovog bojkota, kod nas nije, te član „Efektive“ objašnjava da li je bilo neke razlike kako su potrošači kod nas bili obavešteni povodom prvog i drugog bojkota i da li je to samo preko društvenih mreža i vašeg portala.

Do juče u 20h časova, građani su na vašem sajtu mogli da glasaju koga će prvo bojkotovati u ovoj sledećoj trećoj fazi bojkota trgovinskih lanaca. Gavrilović otkriva Šta je izglasano i kada kreće treća faza i koliko će trajati i izgledati. Ovoga puta organizuje se bojkot pojedinačnih lanaca na sedam do deset dana.

Gavrilović objašnjava šta će se dešavati posle toga, da li sledi pojedinačni bojkot i ostalih trgovinskih lanaca.

Nedavno je najavljeno da će biti organizovan i protest i da će pozvati potrošače na bojkot određenog proizvoda. Gavrilović pojašnjava o čemu je reč i šta to konkretno znači i da li je bojkot određenog proizvoda zato što je on najviše poskupeo. Tako je bilo i u Hrvatskoj – gazirana pića, voda u bocama i prašak za veš jer su oni najviše poskupeli.

Gost „Probudi se“ otrkiva i da li bi moglo da se ovo proširi na bojkot plaćanja svega – da se ne ide u restorane, da se ne naručuje hrana, da se ne ide u banku. Za kraj on poručuje da potrošači treba da budu diciplinovani, jer se tiče njihovog džepa, te objašnjava kako treba da se ponašamo tokom bojkota trgovinskih lanaca.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Bojkot trgovinskih lanaca sa ili bez očekivanih rezultata? – Mahmud Bušatlija i Jovan Ristić

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare