Izjava Zorana Drobnjaka da postoji plan da se ruši Pančevački most i gradi novi pored postojećeg, izazvala je mnogo pažnje sa obe strane Dunava. Za neke to je ludost, jer je popularni Pančevac glavni putnički most kroz Beograd, ali i najvažniji železnički most u Srbiji.
Autor: Đuro Svilar
Za Pančevački most u Beogradu ne postoji mogućnost sanacije, biće srušen, a pored njega će prethodno biti izgrađen novi most i neće biti prekida saobraćaja, reče direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak. To će nas koštati, kako reče, oko 200 miliona evra.
„Ovde se završava Vračarski tunel i preko Pančevačkog mosta od 2017. godine postoje dva savremena železnička koloseka za spajanje Beograda sa Rumunijom. Tako da uložiti 70 miliona dolara u železnicu na mostu, a posle samo četiri godine ga rušiti, a nemati nikakvu ideju kako izmestiti prugu i kako povezati Banat sa Beogradom jeste ludost, tako da je suludo uopšte pomišljati da treba pored njega ko zna gde graditi neki novi, to bi bilo i preskupo i nelogično, a verovatno i neizvodljivo“ kaže Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu.
„Ja ne znam da u svetu negde se ruši most zato što je dotrajao. Mi ništa ne održavamo, to je suština. Mogu da se ojačaju i stubovi, mogu da se dodaju i šipovi, može da se ojača temelj, može konstrukcija da se održava. Ali kod nas održavanje košta, a njih to ne interesuje, njih interesuje i ove i ko zna koje pre njh, interesuje profit. Ovu vlast interesuje samo profit“ kaže Dragoljub Bakić, arhitekta.
Građane koji svakodnevno prelaze Pančevac, interesuje kako će do posla i kuće.
„Nemam komentar, ali bi trebalo da se poruši, pošto je veiika gužva, ako Bog da to će biti u skorije vreme. Dobra je ideja, samo da se ne prekida naravno saobraćaj. Nema šanse da bude srušen, kako, da idemo sa čamcima, splavovima? Ja mislim da neće da ga sruše, čitao sam nešto da će da se proširi, da se dogradi još po jedna traka i da se ojača, ja ga ne bih rušio, opet je to naš spomenik. Nema od toga ništa, neće da da ruše“ kaže Dragoljub Bakić
Jedno od opravdanja za rušenje Pančevačkog mosta za direktora „Puteva Srbije“ jeste njegova starost i nebezbednost.
„Gospodin Drobnjak je očigledno neobavešten. Najvažniji mostovi u svetu uključujući najopterećeniji putnički most na svetu, to je most Džordž Vašington u Nju Jorku je star 15 godina više od Pančevačkog mosta, a postoje mostovi kao što znamo u Londonu na Ist Riveru, u Budimpešti su stari i 100 godina“ ističe Jovanović.
„Podigli smo zbog one kule i Beograda na vodi ceo železnički saobraćaj, guramo tamo onu tubu ispod Vukovog spomenika, tu prolaze noću svakakvi vagoni, natovareni svakavim nesrećama i mogućim zapaljivim materijama. Mi nismo dali varijantu ni teretnom saobraćaju železničkom da gradimo Bubanj potok, Vinču nego sad još veću nesreću pravimo. Kako će da izmeste, valjda Drobnjak zna“ kaže Bakić.
Zna li ili ne, to smo pokušali i mi da saznamo. Na današnju molbu i pitanja na osnovu koje studije i plana će se rušiti Pančevac i graditi novi most, iz Puteva Srbije nisu odgovorili.
Pogledajte prilog iz emisije „Među nama“:
BONUS VIDEO: Pančevački most
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare