Spotovi studenata FDU-a, nastali usred blokada, postali su pravi viralni hit. Ako slika govori više od hiljadu reči, onda su ovi spotovi rekli sve što su studenti želeli da poruče - glasno, jasno i kreativno.

Spotovi studenata Fakulteta dramskih umetnosti preplavili su društvene mreže i postali jedan od simbola protesta. Kroz snažne poruke, kreativnu režiju i upečatljive scene, studenti su uspeli da prenesu emociju i energiju studentskih blokada.

„Vi kad pogledate bilo koji spot, vi jednostavno pomislite: „Aha, sa ovim ljudima nema zezanja.“ Ovo će da traje dok se zahtevi ne ispune. Oni takođe odišu nekom čvrstom voljom da se istraje do kraja, iako ovo za njih postaje veliki izazov jer traje i to su nenormalne životne situacije da vi zanemarujete sve druge obaveze više od dva meseca i da se bavite samo blokadama. To je za njih izduvni ventil i neka vrsta terapije“, kaže Janko Baljak, reditelje i profesor FDU-a.

Video snimci mladih autora izazvali su ogroman odjek – deljeni su na stotine hiljada puta i pohvaljeni od strane njihovih profesora. Njihova poruka je jasna i direktna, a upravo to je ono što ih je učinilo tako moćnim. Njihovi profesori smatraju da spotovi nisu nastali planski, već iz trenutne potrebe da se nešto kaže, da se emocija oblikuje i podeli sa drugima.

„Dok idete ulicom, osećate u toj masi sveta tu solidarnost, empatiju i to da se to u Srbiji probudilo na neki neverovatan način, a kada dođete kući i odgledate „FDU u blokadi“, je kao rezime vaših emocija u datom trenutuku i kao neki pregled dana ono što se vama na ulici, u glavi dešavalo“, kaže Baljak.

Stručnjaci ističu da su ovi spotovi primer kako novi mediji omogućavaju mladima da direktno komuniciraju sa javnošću, dodajući da današnji studenti koriste društvene mreže da u trenutku pokrenu emociju, debatu ili društvenu akciju.

„Na svojim medijima iskoristili priliku koje poznaju da komuniciraju sa javnošću i ono što je jako dobro, konstrukcija medijskog sadržaja koji kreiraju. Jer je sadržaj aktuelan, brzo se radi, u skladu je što se dešava konkretno u društvu, i ovo ne prati samo publika koja je njihova ili sa drugih fakulteta, već i svi građani. Mislim da su studenti napravili jedan korak iznad u odnosu na prethodne generacije“ kaže Simona Žikić sa Fakulteta za medije i komunikacije.

Mladi umetnici sa FDU-a pokazali su da kada kreativnost sretne trenutak, nastaje nešto što ne može da se ignoriše. Ako slika govori više od hiljadu reči, onda su ovi spotovi ispričali čitav roman o emocijama, solidarnosti i duhu mladih generacija koji žude za promenama.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO – Pored studenata na ulici ponovo i profesori, podršku dali i penzioneri: Kakav to rasplet zaslužuje Srbija i da li mu se nada?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar