Već duže od dva meseca auto-put kroz Beograd pretvoren je u moto-put. To podrazumeva nova pravila - zabranu kretanja bicikala, pešaka, traktora, zaprežnih vozila, radnih mašina i mopeda, a najveća dozvoljena brzina je 100 kilometara na sat. Konačno je počelo i uvođenje signalizacije koje treba da prati ova nova saobraćajna pravila, a trajaće 50 dana. Kako se u svemu tome snalaze vozači i da li će uvođenje signalizacije napraviti dodatne saobraćajne gužve, u jutarnjem programu "Probudi se" objasnio je saobraćajni inženjer Zoran Rubinjoni, iz Centra za planiranje urbanog razvoja.
Auto-put kroz Beograd, od Petlje Bubanj Potok do Petlje Beograd, od pre dva meseca je zvanično moto-put, nakon što je stupila na snagu Uredba kojom je ova sabraćajnica prekategorisana.
Službeni naziv ove saobraćajnice sada moto-put M11, na njoj opet postoji zaustavna traka, a maksimalno ograničenje brzine je 100 kilometara na sat.
Pravila ponašanja na moto-putu slična su kao i na auto-putu, objasnio je Rubinjoni.
„I do sada na auto-putu nisu bila dozvoljena zaprežna vozila, bicikli, i kretanje pešaka, to ostaje. Ono što čini bitnu razliku je to da će se uvesti neki red u odnosu na zaustavne trake. trenutna situacija je da su na auto-putu, na deonici kroz Beograd, delimično zaustavne trake pretvarane u trake za usporavanje ili ubrzavanje vozila, ili su na nekim deonicama, kao na mostu, pretvarane u vozne trake“, objasnio je Rubinjoni kakve promene donosi prekategorizacija ove saobraćajnice.
Napominje da će se zaustavne trake pretvarati u vozne, što će povećati kapacitet određenih deonica tako da to, kako je ocenio, ne može da dovede do novih gužvi.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Auto-put kroz Beograd postaje moto-put: Stručnjak objašnjava šta se menja