Gužve su postale svakodnevica u Beogradu, na velikom broju lokacija se gradi i rekonstruišu se putevi, a brojni građani ulažu primedbe da se radi neplanski i da to umnogome narušava kvalitet života.
Kako opozicija vidi ova rešenja i koliko gradska vlast donosi dobre odluke kada je reč o saobraćaju, u jutarnjem programu „Probudi se“ razgovarali smo sa Stefanom Simićem, odbornikom u Skupštini grada Beograda.
Gradske vlasti su ubeđivale da će problemi biti rešeni kada se izgradi kružni tok, a sada vidimo da se postavljaju semafori. Simić pojašnjava kako mu deluje ova odluka da se na kružnom toku kod Ušća postave i semafori i da li je onda ono svečano otvaranje bila jedna velika farsa ili su vlasti potpuno pogrešno procenile situaciju.
Gost „Probudi se“ otkriva kako mu deluje što je sve veći broj pritužbi da su gužve, da autobusi ne dolaze, a ljudi kasne na posao i gde grad greši, kao i koliko će tu inače lošu sliku gradske infrastrukture da pokvari i odluka što od 1. novembra više neće biti saobraćaja na Starom savskom mostu.
Simić se pita da li je najveći problem danas to što autobusi treba da budu plave, a ne crvene boje i zbog čega grad poklanja autobuse „Solaris“ Skoplju u situaciji kada nemamo kvalitetan prevoz, a autobusi se često kvare
Ponovo se kopa i u Karađorđevoj ulici, gde je samo pre nekoliko godina (2019. godine) završena rekonstrukcija, ali videli smo da su još jednom počeli da vade kocke. Kako posmatrati ovaj fenomen – da se ulaže veliki novac u rekonstrukciju, a onda se vade kocke i ponovo počinje sve „od nule“. Takav primer bio je i sa Trgom republike. Vesićeve kocke, odnosno Trg republike je koštao osam miliona evra, Karađorđeva te 2019. godine čak 6 miliona evra.
Šapić kaže da se Karađorđeva opet radi jer kocka nije uslovna podloga za tu frekcvenciju saobraćaja; „Kako se pre pet godina nije moglo predvideti koja će biti frekvencija saobraćaja ovde i zašto nije postavljena podloga koja će to moći da iznese. To je simptom nedostatka plana i strategije i u izgradnji i u rekonstrukcijama javnog prostora i saobraćjnica u ovom gradu“, izjavila je Ana Hercigonja Galić iz Zeleno-levog fronta.“
Odborniko u skupštini grada pojasnio je ima li uopšte rešenja za gužvu i kolaps u Beogradu, ako uzmemo samo primer: da je početkom avgusta počela je rekonstrukcija Kumodraške ulice, radovi traju do danas, gužve su svakodnevne u ovom delu grada, a rešenja još uvek nema.
Ovakve tačke su na brojnim mestima u gradu, te Simić pojašnjava ima li nekog predloga šta uraditi da ne budemo zarobljeni u grotlu beogradske gužve.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO – Gradonačelnik grada Beograda Aleksandar Šapić otvorio novi kružni tok kod Ušća
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare