Beograd je prilično nefunkcionalan, jedino što dobro radi je - troši pare na samoreklamiranje. Iduće godine gradska vlast potrošiće 85.000 evra da reklamira projekte na led ekranima. O blještavim slikama glavnog grada, koji ne postoji - Dina Cepenjor, reporterka Dnevnika na TV Nova.
Renoviranje Bulevara Patrijarha Pavla nije završeno, kanalizacija u Borči nije ni započeta, ali oba projekta zaslužila su mesto na gradskim bilbordima. Grad Beograd planira novu promotivnu kampanju, ovaj put vrednu milion dinara.
„Grad Beograd je raspisao tender kako bi zakupio led panele po gradu kojih ima na aerodromu, po centru grada, tržnim centrima i slično kako bi na tim panelima reklamirao svoje, gradske projekte. Nije precizirano koji su projekti u pitanju ali svakako treba imati u vidu da će se prikazivati 52 kampanje tako da su male šanse da se odnosi samo na jedan projekat verovatno ćemo imati neki zbir šta je do sada urađeno u gradu i slično“, otrkiva Dunja Marić, novinarka Nove ekonomije.
Kako je objavljeno na Portalu javnih nabavki, gradski Sekretarijat za poslove odbrane, vanrednih situacija i koordinaciju raspisao je tender za tu uslugu.
„Darko Glavaš koji je sekretar Sekretarijata za vanredne situacije i koordinaciju troši ove pare na bilborde gde se reklamiraju nepostojeći projekti. Darko Glavaš je mirno sa Kesarom posmatrao kako privatno obezbeđene tuče građane ispred skupštine grada“, ističe Marko Dimić, Stranka slobode i pravde.
Pedeset i dve kampanje prikazivaće se na digitalnim bilbordima na više desetina frekventnih lokacija, zgrada Palate Albanija, Terazije, most Gazela, tržni centar Ušće, Autokomanda, Zeleni venac, Slavija, čak i aerodrom Nikola Tesla, a tamo ima sedam ekrana, kao i u podzemnim prolazima u centru Beograda. Svaka kampanja trajaće najmanje nedelju dana, a oglasne poruke će biti emitovane barem 7.700 puta po kampanji na svakom zakupljenom ekranu.
„Na tim bilbordima se reklamira Beograd koji zapravo ne postoji. Pare koje smo potrošili na te bilborde su mogle da budu utrošene mnogo bolje. Evo danas i ovih dana se suočavamo sa tim da je Beograd jedno veliko toplotno ostrvo koje nas sad i leti i zimi guši“, kaže Natalija Stojmenović, Zeleno-levi front.
„Na tim bilbordima su se reklamirali projekti poput kanalizacije u Borči, bulevar Patrijarha Pavla, škola na Paliluli koja je preuzeta sa američkog sajta i okačeno je da će tako škola izgledati, dakle neće izgledati na Paliluli jer je SNS neće ikada napraviti već izgleda negde u Americi, eto za to ti bilbordi služe“, pojašnjava Dimić.
Na bilbordima može da bude i grad iz bajke ali u stvarnosti obećani projekti ostaju u lažnim izjavama bez posledica. Fontana na Slaviji, jarbol na Ušću, pešački most ka Beton hali koštali su nekoliko puta više više od procenjenih vrednosti. Večne kocke na Trgu okreću se peti put, obećani metro nema ni jasnu trasu. Škola na Paliluli postoji samo kao fotografija sa stranog sajta, dok o novim školama i vrtićima vlast priča samo tokom kampanje.
„Na tim bilbordima ne kaže se da GSP prvi put ima manje autobusa na ulicama nego ikad, da smo ušli u tihu privatizaciju GSP a priča se o nekim besplatnim vrtićima dok i dalje imamo ogromne liste čekanja za gradske vrtiće. U Beogradu nema svako dete mesto u vrtiću“, kaže Stojmenović.
I šta sve Beograđani nemaju jer je vlast odlučila da se novac troši na promociju propalih i preplaćenih projekata.
„Ovih 85 hiljada evra sigurno svaki Beograđanin može da da primer na šta je bolje trošiti s obzirom na to da u ovom gradu trenutno ima mnogo problema i sve češće imamo proteste, imamo nefunkcionalan Pionirski park za građane, imamo gradski prevoz koji se raspada i koji ne znamo kada će doći tako da je sigurno umesto na marketing nešto para moglo da se izdvoji da se nešto u praksi reši“, naglašava Marić.
I dok vlast ulaže u sliku o sebi, a ne u konkretna rešenja, građani, već ko zna koji put odgovaraju na pitanje da li je ovakvo trošenje novca primer bahatosti.
„Bolje da troše na nešto pametnije, to bi mnogo bolje bilo nego na reklame i na te gluposti. Mogu samo da poželim da se to bolje iskoristi ali ne mogu da predložim kako. Imaaa, kako nema para, država samo baca rasipuje na svim poljima. Niko ne veruje vlasti to je očigledno, to je kao kad kažeš lopovu nemoj da mi ukradeš stvari i odeš i dođeš kući i budeš iznenađen što nema polovine stvari. Ne troše svoje pare, troše naše pare, pa to je najlakša situacija. Znate šta ja bih volela da imam nekog donatora pa da živim tako kao oni“, smatraju građani.
Ko će dobiti posao promocije gradske slike još nije poznato. U opoziciji ne sumnjaju da će to opet biti firma bliska vlasti. Beograd iz kampanja, spakovan u spotove, bilborde i led ekrane nema mnogo dodirnih tačaka sa Beogradom u kom se svakodnevno živi. Stvarni problemi ostaju stvarni i netaknuti.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Šta čeka Beograd posle novog rebalansa budžeta