Ako prilagodimo Toskine reči iz istoimene Pučinijeve opere, "živeh za ljubav, živeh za umetnost", najslikovitije možemo opisati život gošće jutarnjeg programa "Probudi se". Negde između sna i jave Martina Koljenšić stvara svoj svet delom na platnu, a delom na pozornici interpretirajući likove iz raznih epoha operske umetnosti.

Od malena je bila okružena knjigama o istoriji umetnosti dok još nije znala ni da čita. Koljenšić priznaje da li je to bio trenutak kada je i sama, možda nesvesno odlučila da će umetnost biti njen put, te pojašnjava kako je izgledao nastavak tog puta kasnije.

Njenu preokupaciju kada je u pitanju slikarstvo predstavlja period od renesanse do akademskog slikarstva 19. veka i sve do impresionoizma. Gošća „Probudi se“ ističe zbog čega joj baš ovaj vremenski okvir privlači pažnju i otkriva koje tehnike slikanja su joj najbliže?.

Njeno interesovanje ne zaustavlja se na slikarstvu, već je zanima celokupna istorija umetnosti, te otkriva da li je i dalje vodič u Narodnom muzeju.

Cela ova priča ne bi bila kompletna da ne pomenemo operu, koja je jedna od njenih velikih strasti utvom životu. Koljenšić priznaje da li je pevanje u operi zapravo bio jedini mogući način da u okviru jedne umetnosti objedini sve ono što voli. Do sada se ostvarila u ulogama Cerline (Mocart, Don Đovani), Dorabele (Mocart, Takve čine sve), Kerubina (Mocart, Figarova ženidba). Gošća pojašnjava zbog čega u njenoj biografiji dominiraju baš likovi iz Mocrtovih opera.

Mlada umetnica ističe i šta je ono što najviše sputava karijeru mladih pevača u našoj zemlji i dodaje sa kakvim poteškoćama se ona najčešće susretala.

Za kraj Koljenšić priznaje da li veruje da će Beograd jednog dana dobiti zgradu Opere.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: „Tako čine sve“- opera na moderan način – Ana Grigorović i Stefan Petković

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar