"Ukleta linija 511 Ponovo se zapalio autobus na stajalištu kod Ade Ciganlije", jučerašnji naslov na portalima. "Gori autobus 511: Širi se gust dim, putnici izašli na Obrenovačkom putu", naslov od pre pet dana. Naredba "Ne naslanjajte se na vrata" u busu 511 dobila svoj puni smisao: Krilo se odvalilo tokom vožnje", naslov od pre šest dana. "Od autobusa na liniji 511 posle požara ostala samo šasija", vest iz septembra prošle godine. U čemu je misterija i problem linije 511, pitamo Vladimira Momčilovića profesora na Saobraćajnom fakultetu.

Ne prođe dan a da se putnici u Beogradu ne požale na vozila koja saobraćaju na liniji gradskog prevoza broj 511.

Stanovnici Sremčice nedavno su zbog problema sa linijom 511 protestovali u naselju jer malo – malo pa im gore autobusi a kvarovi su svakodnevna pojava.
Na primeru autobusa na toj liniji koga „drže“ privatni prevoznici Momčilović je objasnio koliko dnevno pređu kilometara u proseku.

„Vozilo dnevno u proseku prelazi 420 kilometara. Godišnje to je oko 125.000 kilometara. Sad ulazimo u osmu godinu njihove eksploatacije po sadašnjem ugovoru. Raniji ugovori za dodeljivanje linija su zahtevali da budu nova vozila“, naveo je.

„Poslednji tender 2016. nije zahtevao da vozila budu nova, znači da su oni već ušli sa vozilima određene starosti. Za osam godina do sada oni su prešli milion kilometara, što je ogromna kilometraža za svako vozilo“, kaže Momčilović.

„Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja oni su dužni da idu na šestomesečni tehnički pregled. Za javni prevoz je jako važno da imamo tu kontinuiranu tehničku ispravnost – da vozila stalno budu tehnički ispravna. Ne možemo da dopustimo da čekamo da nešto otkaže, zato imamo preventivu“, kaže Momčilović.

„GSP ima ustanovljen sistem preventivnog održavanja koji nemaju privatnici, takav je ugovor sa njima, nemaju nikakvu obavezu kontrole. Imaju neku zaista malu obavezu kontrole dnevnog pregleda. U pravilniku gde se definišu obaveze prevoznika, on ima obaveze da prekontroliše samo neke sisteme na vozilu“, naglasio je profesor.

Prema njegovim rečima, inspekcija grada morala bi da proverava da li ta vozila zaista jesu tehnički ispravna.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Zapaljen autobus na Brankovom mostu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar