Mnogi će ispratiti Staru godinu na trgovima i ulicama, neki su se odlučili za destinacije u zemlji ili u inostranstvu, a koja su to mesta popularna za doček Nove Godine? Šta biramo i po kojoj ceni? O ponudi i potražnji ovoga jutra u "Probudi se" razgovaramo sa direktorom Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije Aleksandarom Seničićem.
On prenosi inforamcije koliko su popularne proslave u ugostiteljskim objektima ove zime – klubovi, restorani i koliko u proseku košta jedno novogodišnje veče.
Gost „Probudi se“ se zatim o osvrnuo na destinacij u našoj zemlji i analizirao koliko su traženi planinski centri od Kopaonika, Zlatibora, Divčibara, Stare planine i da li su kapaciteti popunjeni. Seničić komentariše i kakva je situacija sa banjskim centrima, da li su Vrnjačka Banja, Sokobanja, Prolom Banja i dalje top destinacije ili možda postoje neki centri koji su podjednako zanimljivi, a da nisu poznati široj javnosti.
Statistika kaže da je Srbija sve zanimljivija stranim turistima. Prema podacima turističke organizacije Srbije imali smo za 12 odsto više stranih turista ove godine u odnosu na 2023. godinu, te direktor YUTA objašnjava ko to voli da poseti našu zemlju i šta oni biraju.
U periodu od januara do oktobra 2024, ukupan broj stranih turista bio je 2.030.291, što je za 12 odsto više nego 2023, a ostvareno je 5.157.575 noćenja, što je više za devet odsto, saopštila je Turistička organizacija Srbije. Kako je navedeno, najnoviji podaci RZS ukazuju i na to da je od ukupno 40 zemalja, rast broja turista koji su posetili našu zemlju ostvaren u čak 37, a dvocifren rast kod turista iz Bugarske, Turske, Rumunije, Rusije, Hrvatske, Kanade, Španije, Belgije, Mađarske, Finske i Slovačke. )
Seničić takođe daje preporuku za roditelje kada je reč o ceni. Često čujemo da je skijanje na Kopaoniku skuplje nego na Alpima, te gost TV Nova daje preporuku gde tokom ovog zimskog raspusta i na koji način uštedeti, kao i šta treba uraditi kako bi domaća turistička ponuda bila još bolja kako domaćim tako i stranim turistima, šta treba da unapredimo, koje možda modalitete da preuzmemo iz inostranstva.
Sledeće godine ističe i aktuelna Strategija za razvoj turizma. Kada je nastala do 2025. godine predviđeno je da se broj noćenja turista u Srbiji poveća sa 6,6 miliona na 14,8 miliona u 2025. godini. Prema podacima Tutističke organizacije Srbije mi još nismo dostigli tu cifru, zbog čega je tako analizirao je Seničić.
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO – YUTA – 70 godina kasnije pred gašenjem: Kako bi se ovo odrazilo na turizam u Srbiji?