A svako fudbalsko prvenstvo donosi i neke nove, iznenađujuće trendove. Ovogodišnji, među fudbalerima, niko nije očekivao, a svakako je obeležio dosadašnji tok EURA. Zbog čega zvezdama ovog turnira smetaju sponzorske flašice gaziranih pića na konferencijama za štampu?
Kao i mnogo puta do sada, fudbalski trendseter je Kristijano Ronaldo. Ono što je uradio nakon utakmice sa Mađarskom, privuklo je pažnju svetske javnosti, svih ljubitelja fudbala – ali i Koka Kole.
Nakon početne zbunjenosti, usledile su pohvale i kritike. Ronalda su hvalili pobornici zdravog života, a kritikovali oni koji se sećaju da je svojevremeno reklamirao upravo taj brend.
„Već vidimo smanjenje tržišne vrednosti Koka Kole. Ne mislim da je to neki problem za njih, brzo će se oporaviti od toga. Ipak, velike kompanije se moraju pozabaviti time. Možda je zastereo model da se reklamiraju uz boce na stolovima. Možda ima neki bolji način. Naravno fudbaleri mogu nastaviti da dolaze i sklanjaju flaše i mi ćemo i tako davati prostor tim brendovima, ali to ne ispunjava njihove ciljeve“, kaže profesor marketinga na Univerzitetu u Durhamu Nil Grenej.
Dok se komentarisao Ronaldo, njemu se pridružio i Francuz Pol Pogba. On se ustremio na nešto gorče piće – pivo. Koje, iako je bilo bezalkoholno, nije želeo da vidi ispred sebe.
Mnogi, takav potez vide kao posledicu njegove veroispovesti.
„Ako pogledamo malo unapred, vidimo da će sponzorstva alkoholnih pića piti veliki problem na svetskom prvenstvu u Kataru 2022. Sve ovo jeste ipak cinično, jer UEFA od tih brendova dobija ogroman novac i nemoguće ga je odbiti. (Ovakvi gestovi će se, čini mi se, nastaviti i proširiti. Videćemo epilog. Teško je predvideti kako iza scene sada razmišljaju u Koka Koli i Hajnikenu)“, kaže Nil Grenej.
A iza fudbalske scene, postavlja se pitanje, čemu to svedočimo?
„Oni su zapravo modeli za identifikaciju svima onima koji odrastaju uz fudbal. Sve što vide da njihovi idoli rade, koriste itd, smatraju da je to u redu jer nešto radi Kristijano Ronaldo. Kada on skloni gazirano piće i uzme vodu, to je zapravo sjajna poruka mladima. Sport je veliki biznis na globalnom nivou i pitanje je šta bi neko i mogao i smeo da zbog nekih klauzula uradi. Verovatno je došao trenutak da može da kaže, ja pijem vodu a ne gazirana pića“, navodi sportski psiholog Marijana Mladenović.
I nije se sve završilo na pomenutoj dvojici. Nakon jučerašnje utakmice sa Švajcarskom, strelac dva gola za Azure, Manuel Lokateli takođe je sa osmehom na licu, sklonio od sebe Koka Kolu.
A neki su se odlučili za kontra napad. A i ko bi drugi, nego Rusi. Ruski selektor Stanislav Čerčesov oberučke je prihvatio crni sok i uživao u njemu.
Ceo prilog u emisiji „Među nama“ TV Nova S novinara Filipa Vidojevića možete pogledati ovde:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare