Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva pozvalo je građane da ove sedmice bojkotuju prodavnice Univereksporta, ali i Jiska zbog visokih cena. U prethodne tri nedelje, bojkotovani su lanci Delezea, Merkatora i Lidla. U kojoj meri je bojkot uspeo da trajno obori cene i promeni navike potrošača? Koji su naredni koraci i kakva su inače prava potrošača u našoj zemlji? Ovo u jutarnjem programu "Probudi se" pitamo Jovana Ristića iz udruženja Efektiva.

On otkriva da li je ovo prvi put da, osim prehrambenih lanaca, uključuju još nekog trgovca. Osim Univereksporta, ovoga puta pozivaju i na bojkot prodavnica Jiska. Ristić je pojasnio zbog čega.

Svake nedelje bojkotije se po jedan trgovinski lanac, onim redosledom kako su potrošači glasali u anketi Efektive… Prvo je bio Delez, Merkator pa Lidl. Ovo su i najveći tvrgovci u Srbiji…

Ristić sada pojašnjava kakav je bio efekat bojkota i imaju li podatke iz Poreske uprave o prometu u ovim prodavnicama.

Trgovci su se od bojkota branili trenutnim sniženjima, akcijskim cenama, te gost „Probudi se“ dodaje da li su uspeli u tome i koji je njegov utisak, koji je bojkot imao najveći efekat na promet. Utisak je da je prvi bojkot 31. januara imao i najveći efekat na promet trgovaca, a da su svi ostali pozivi potrošača na bojkot imali slabiji rezultat. Ristić otkriva da li je to tako i u čemu je probem.

Hrvatski premijer, Andrej Plenković, podržao je bojkot trgovinskih lanaca u toj zemlji, te član Efektive objašnjava zašto i kod nas nema takve podrške sa vlasti kada je reč o bojkotu zbog visokih cena.

Sada je bojkot Univereksporta, pa sledi DIS… Efekativa je najavila i dugotrajniji bojkot DIS-a jer je svojim zaposlenima smanjio plate. Ristić pojašnajva o čemu je reč.

Podsećamo da je DIS je zbog pada prihoda smanjio svojim zaposlenima plate za 5 procenata, ojavljeno na profilu Efektive na družtvenoj mreži X.

Ristić komentariše da li je bojkot uspeo da promeni navike kod potrošača, da više kupuju u manjim trgovinama, pekarama, na pijaci, a ne u velikim trgovinskim lancima i daje svoj sud koliko je vremena potrebno da prođe da bi se navike promenile.

Gost TV Nova otkriva i koji su dalji koraci i da li će se bojkot osim trgovine proširiti i na druge usluge. Pre nekoliko dana obeležen je Međunarodni dan potrošača, te Risitć kratko ocenjuje prava potrošača u Srbiji.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Kako je protekao bojkot najvećih trgovinskih lanaca u Srbiji?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar