Šta je Prokop stanica 2021. godine? Ono što sigurno znamo jeste šta nije - stanica koja radi. Punih 50 godina on se gradi. Hoće li Prokop ikada biti gotov, može li biti gotov i da li je pola veka takvog odnosa prema nečemu što bi trebalo da bude javno dobro kulminiralo odabirom kompanije koja bi sada trebalo da ga završi u emisiji "Među nama" govore bivši ministar infrastrukture i saobraćaja i bivši direktor CIP-a Milutin Mrkonjić i Dragan Dobrašinović iz Koalicije za nadzor javnih finansija.
Projekat Prokopa usvojen je 1974. godine, gradnja je započela 1977., a 2021. godine još nije završen.
„Radili smo koliko smo mogli. U raznim vremenima za ovakve projekte potrebne su dve stvari – politička volja i pare. Često smo imali političku volju nismo imali pare, pa smo imali pare ali ne i političku volju, pa smo imali i jedno i drugo ali smo se svađali, tako da je većina velikih projekata ostala nedovršena. Ova generacija ima zadatak da ih završi“, rekao je Mrkonjić.
Jedan od njih je i Prokop koji je, kako kaže, njegova rak rana.
„Prokop je svojevremeno, kada je kretao da se realizuje, bio jedan od najlepših projekata i rešavanje problema železničkog saobraćaja na moderan način“, podsetio je Mrkonjić.
Govoreći o nezakonitostima koje je otkrila Koalicija za nadzor javnih finansija i zahtevu od Tužilaštva da se poništi ugovor sa kompanijom Railway city Beograd, Dobrašinović je rekao da je u pitanju mnogo više problema.
Jedan jeste politička volja i novac, sada ih ima, međutim sada nema zakonitosti, napomenuo je on.
„Pre nekoliko godina pratili smo prvu fazu izgradnje Prokopa, tu je bilo ozbiljnih nezakonitosti na koje smo ukazali. Sada pratimo ovu novu faza kada se neposrednom pogodbom, kroz postupak javno -privatnog partnerstva bira partner za izgradnju Železničke stanice. Šta je toliko teško da se sprovede zakon“, upitao je Dobrašinović.
O čemu su još govorili Milutin Mrkonjić i Dragan Dobrašinović pogledajte u video prilogu:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar