O gradskom prevozu se dosta pisalo poslednjih dana, vest da je 30 vozača iz Šri Lanke započelo obuku i da će se uskoro naći na našim ulicama je obišla sve medije. Tu vest pratila je nova ideja novoformiranog preduzeća "Naplata prevozne usluge Beograd" koje smatra da će se ulaskom isključivo na prva vrata vozila gradskog prevoza sprečiti popularno švercovanje putnika, odnosno vožnja bez karata.
Reporteri jutarnjeg programa „Probudi se“ proverili su sa Beograđanima šta oni misle o ovoj ideji i da li je ona sprovodiva.
Šta se sve događa u gradskom prevozu za jutarnji program „Probudi se“ govorio je Drago Tošić iz Udruženja privatnih prevoznika. On je prokomentarisao ideju da se popularno švercovanje u gradskom prevozu smanji ako se bude ulazilo isključivo na prva vrata.
– Da se kojim slučajem ovo pitanje postavi studentu Saobraćajnog fakulteta na prvo j ili drugoj godini i ako bi on odgovorio potvrdno da se time rešava problem, on ne bi položio taj ispit. Pitanje je i da li bi ga profesor pustio da polaže u nekom od drugih rokova. To kaže struka ali u Beogradu je specifična situacija što se sistem naplate karata urušava godinama i potrebno je vreme da se to vrati u normalne tokove – rekao je Tošić i dodao da ono što treba imati u vidu je to što ovaj sistem ulazaka na prva vrata ima niz nepogodnosti.
– Izmena putnika na jednom stajalištu u proseku traje 25 sekundi ukoliko bi se ulazilo isključivo na prednja vrata duž cele trase, to bi bilo zadržavanje na svakom satajalištu po nekoliko minuta, dakle vreme putovanja bi se značajno produžilo – zaključuje Tošić.
Prilog pogledajte u videu u vrhu ove vesti.
BONUS VIDEO: Otpušteni vozači GSP-a raskrinkali menadžment javnog preduzeća: Ponizili su nas i idemo u novi protest!
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare