Srpske vlasti su angažovale američku lobističku kuću "Rendon grup", objavio je nedavno Zdravko Ponoš, lider Pokreta Srbija centar. Kako tvrdi Ponoš, srpska vlada je platila nove lobiste u Vašingtonu da bi popravila “uzdrmani međunarodni kredibilitet”, a "Rendon grup" treba da pomogne Beogradu i u pregovorima s Kosovom i u odnosima s Rusijom. O ovome je ranije izvestio i sajt "Intelidžens onlajn".
O tome da li je važno da Srbija ima lobiste u Americi i koliko je lobiranje razvijeno u Srbiji pričali smo u jutarnjem programu „Probudi se“ sa Ivanom Vujačićem, bivšim ambasadorom u Vašingtonu i Igorom Avžnerom, stručnjakom za politički marketing i komunikacije.
Vujačić se prisetio svoga ambasadorskog postavljenja u Vašingtonu i zaključio da lobističke agencije imaju vrlo mali domet.
– Lobističke forme je opravdano angažovati za neke komercijalne stvari. Naša dijaspora je relativno mala i relativno slabog uticaja – rekao je Vujačić.
Avžner je podsetio da lobisti sami nude svoje usluge.
– Rezultat lobiranja trebalo bi da bude bolji imdž Srbije, do toga se nikad ne dolazi. Lobiranjem za Ekspo potrošene su pare poreskih obveznika. Usluge skupe, a dobije se ništa – rekao je Avžner
Prilog pogledajte na početku ove vesti.
BONUS VIDEO: Beograd tiho gradi zbližavanje sa SAD: Da li i kako Amerikanci pomažu srpskoj Vladi?