Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević povodom rasprodaja u okviru akcije Crni petak, kaže da se danas istovremeno obeležava i Svetski dan suzdržavanja od kupovine, te da bi potrošači u Srbiji trebalo da budu racionalniji i da ne podležu propagandi.
„Danas je istovremeno i Svetski dan suzdržavanja od kupovine. Ulazak u svetsku krizu dobrim delom je izazvan neracionalnim ponašanjem. Jednostavnog rešenja nema. Složenost krize objektivno obavezuje sve učesnike ovog procesa, dakle potrošače, trgovce i državne organe, pre svega Vladu Srbije, koja treba da usmeri ponašanje u vezi ovoga. Treba na drugi način da se pristupi potrošnji. Potrošači treba da budu svesni svojih posledica u izboru, šta je to što je realno da se kupi, šta se već može iskoristiti od onoga što imamo. Ta samokontrola je teža u našim uslovima, mnogo je agresivnija kampanja, propaganda, potrošača dovode u stanje opuštenosti i tako postaje predmet manipulacije“, rekao je Bogosavljević u Probudi se n ateleviziji Nova S.
On smatra da je mnogo adekvatnije organizovati duže rasprodaje, jer ovako kada kupac ima ograničen rok, lakše dolazi u zabludu.
„Treba organizovati rasprodaje, imaćemo sada u ponudi robu koja je na zalihama i pitanje da li je ona uopšte dobrog kvaliteta da se tu nađe. Istraživanja pokazuju da trgovci cene njihovih proizvoda snižavaju na nivo njihovog godišnjeg proseka. Oni će dati popuste u ovom trenutku, biće podvala da su rasprodali količinu koja je namenjena prodaji po nižim cenama, ali oni ne izlaze iz okvira njihovog godišnjeg proseka“, zaključio je Bogosavljević.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare