Grupa aktivista koja se protivi rušenju Starog savskog mosta, prenoćila je nedaleko od parka kod bivše Autobuske stanice. Za noćas i sutra najavljuju nove akcije i poručuju da su spremni na sve da spreče rušenje mosta.

U neposrednoj blizini velikih i luskuznih zgrada – odvija se borba malih i običnih ljudi. Ne daju državi da im ukloni Stari savski most, nisu ga da dali ni sinoć na protestima. Da su svojoj nameri istrajni pokazali su i time što su proveli I čitavu noć u šatorima.

„Jutro nakon protesta je bilo pomalo otrežnjujuće, ali je bilo super što sam na ovom mestu ipak zatekla ljude koji su od sinoć tu. Bili su malo umorni, bili su malo pospani ali su bili srećni što smo pregurali još jednu noć, što naša ideja nastavlja da živi iz dana u dan. I nadam se da će živeti toliko dugo, dok ne bude realizovan naš cilj i naša namera a to je da most ostaje.”, kaže Ljubinka Kaluđerović iz pokreta Kreni promeni.

Koliko će narod tamo ostati, kažu – zavisi isključivo od nadležnih institucija.

„Kojim ponovo upućujemo apel da odustatu od rušenja i uklanjanja mosta i da se otvori jedan širok, stručni ii javni dijalog -koja njegova namena treba da bude, na koji nacin on treba da se zastiti u istorijskom i kulturološkom smislu i da se obnovi”, smatra Maja Đurić, član Inicijative “Most ostaje”

Još uvek ne znamo gde bi završio čuveni zeleni luk Starog savskog mosta. Na Velikom ratnom ostrvu? U starom gvoždju? Ili, pak nešto treće? Bilo kako bilo, jedno je sigurno – njegovo zatvaranje će uticati na tok saboraćaja. Dragan Busarčević, penzionisani saobraćajni inženjer, kaže da se protivi rušenju jer, taj most povezuje centar grada sa tramvajskim depoom i kako takav, predstavlja žilu kucavicu Beograda.

“Beograd nema dovoljno mostova na Savi i na Dunavu i svaki prelaz preko mosta znači mnogo. Ja ne vidim uopšte kako će izgledati Beograd ako se ovaj most zatvori. Zna se tačno koliko je njegova protočnost, koliko pređe vozila, a da ne govorim o tramvajima. Jer, na neki način, ako smem skromno da kažem, ja sam jedan od autora tramvajskog depoa na Novom Beogradu i sve što se radi protiv interesa tramvaja i javnog prevoza mene jako potrese I boli”, kaže Dragan Busarčević, sabraćajni inženjer u penziji.

Podsetimo, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nedavno je izdalo rešenje o građevinskoj dozvoli za izgradnju novog Savskog mosta. Gradonačelnik Beograda tvrdio je da se, koliko on zna, demontaža Starog savskog mosta obavlja po zakonu. Iako je prvobito bilo u planu da se danas krene sa rušenjem, ipak, su iz Sekretarijata za saobraćaj najavlili da će se demontaža realizovati u subotu 2. novembra. Kako su mediji ranije pisali, sklapanje konstrukcije, sečenje i rušenje stubova, trajaće do oktobra 2026. godine.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO – „Šapiću, dođi ovde!“ Nova sa aktivistima koji su prenoćili kod Starog savskog mosta: Noć je bila hladna, ali sprečićemo ukidanje tramvaja danas

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare