Tragedija u Novom Sadu naterala je glavnog gradskog urbanistu da 4 dana kasnije najavi vanredne kontrole - prostora u vlasništvu Beograda . Da se proveri jesu li bezbedni za upotrebu . Šta je ustanovljeno nije nam rečeno- osim da Bezistan nije bezbedan. U međuvremenu zatvoren je i deo stepenica na železničkoj stanici Vukov spomenik. Opozicioni odbornici ali i građani i novinari tvrde to nije sve. Gde još vreba opasnost a gde se bespotrebno širi panika - Nikola Pavlović, reporter Dnevnika na TV Nova.

Bezbednost – reč sve češća u javnom diskursu. Ne kao do sad o pojedinačnoj grupi, već svih građana i građanki Srbije. Koliko su prolazi samo u Beogradu bezbedni?

I da primećujemo da se deo kompleksa Doma sindikata i prostora koji povezuje Terazije i Trg Nikole Pašića raspada. Po rečima stručnjaka, rađen je reprezentativno i solidno. Pitanje je tekućeg održavanja, odnosno sanacije krovnih površina i oluka.

„Pa realno smo bezbedni, ali očigledno je da će bezbednost biti ugrožena ako već nije. Ono što je gorka slika jeste da je ovde reč samo o neodržavanju. Na rubovima oko atrijuma je vidno oštećen i svakako je nužno da se to što pre sanira“, kaže Mihailo Timotijević, profesor Arhitektonskog fakulteta u penziji.

Nalazi se u najjstrožem centru grada, a mogla ga je obuhvatiti i akuelna rekonstrukcija trga Nikole Pašića. Jer kako Timotijević naglašava, bezbednost nije samo od gore, već i ispred i ispod nas, pa je propušteno sanrati i ploče po kojima se gazi. Renoviranje prolaza nije ni skupo, ni komplikovano, da bi bio jedan od nareprezentativnijih gradskih prostora.

„Ne, ne, mislim da je to samo nebriga. Ako se setimo da je pre 36, 37 godina prestao da radi bisokop Kozara kao jedan od važnih punktova kulture i života, okrenut je pogled sa ovog prostora i on je sad samo komunikacija nažalost“, kaže Timotijević.

Slična je situacija i na stanici Vukov spomenik, koja je izgrađena 90ih godina. Pokretne stepenice ne rade, iznad prolaznika vise delovi plafona. Van je interesa investitora, samim tim i grada.

Pitanje je odnosa prema javnim prostorima, o čemu bi grad trebao da vodi računa. Vi vidite da tamo gde postoji interes, postoje i mogućnosti“, kaže Timotijević.

Kada se iz centra grada krene ka Banovom brdu lako je uočiti oronuli nadvožnjak pored Ada mola. Iz opozicije navode da je njemu ugrožena stabilnost i sigurnost konstrukcije.

„Za nadvožnjak koji vodi prema Banovom brdu ograničenje brzine je 30 kilometara na čas. Ali slabo ko to poštuje, a policijske patrole tu lokaciju zaobilaze. Tim nadvožnjakom ne smeju da prolaze autobusi. Godinama upozoravamo da je nadvožnjak u lošem stanju, da je pun rupa, ovde što možemo da vidimo mi koji nismo stručnjaci, a koji učestvuju u saobraćaju vidimo da ima mnogo trulih delova i sada ova situacija u kojoj se naša zemlja nalazi, posle strašne tragedije u Novom Sadu prosto budi osećaj da smo ugroženi“, kaže Marko Dimić iz Stranke slobode i pravde.

Uzimajući u obzir stanje kolovoza i asfaltnog sloja na njemu, građani voze na sopstvenu odgovornost, naglašavaju u SSP-u. Kolotrazi su negde dubine i do 30 centimetra, a vidljive su i rupe na putu.

„Obraćali smo se vlastima, apelovali smo u javnosti da kroz javnost to dođe do odgovornih, odnosno vlasti u Beogradu. Međutim, nikoga izgleda to ne interesuje.2Uvek se trudimo da imamo i plan i da imamo i rešenje i to je upravo rekonstrukcija ovog nadvožnjaka i prosto rešavanje problema u kojima će se struka pre svega pitati“, kaže Dimić.Danas je kamion mikser propao kroz asfalt u blizini fudbalskog stadiona „Rajko Mitić“, prilikom skretanja sa glavnog puta. U Mladenovcu je napukao nadvožnjak u centru grada kompletno renoviran pre 3 godine. A sve su ovo lokacije samo na terioriji Beograda. I spisak nije završen.

Prilog pogledajte na početku ove vesti

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Zatvoren deo Bezistana „zbog urušavanja i bezbednosti građana“

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare