Jesu li generacije koje se sada školuju izgubljene generacije, dokle će naša deca nositi ožiljke pandemije na sebi, kako motivisati dete, kako sa njim razgovarati o onlajn nastavi i da li je ovaj period bio dovoljan da se deca odalje od autoriteta - samo su neka od pitanja na koje u emisiji "Među nama" odgovaraju Tinda Kovač Cerović, profesorka Filozofskog fakulteta u penziji i Nikolina Milosavljević, psihološkinja i psihoterapeutkinja.
„Jako puno se nagađa i pogađa o tome, pokušava se stvoriti neka slika i bilo je predikcija koje su govorile o tome da će se postignuća smanjiti za 60 do 80 odsto ukupno, u celoj dečijoj populaciji. Tek sada počinju istraživanja koja mogu da uporede prethodna sa sadašnjim postignućima. Takvih istraživanja će kasnije na proleće biti, tada ćemo znati o čemu se radi“, rekla je profesorka Kovač Cerović.
„Kod nas je situacija malo drugačija, kod nas se pokazalo da oko 17 odsto romske dece tokom prošlog proleća nije bilo uključeno u onlajn nastavu“, rekla je profesorka i dodala da bi bilo jako zanimljivo ispratiti da li se obrazovni sistem tokom proteklog perioda spremio na bolji način.
Psihološkinja Milosavljević kazala je da su deca veoma svesna da im nedostaju drugari i dodala da ih treba pripremiti na socijalnu izolaciju.
„Kada pričamo o prvacima koji do sada nisu imali iskustva sa onlajn nastavom, ono što možemo očekivati jeste da će ponovo dođi do pojačanih anksioznih i depresivnih reakcija kod dece upravo zbog socijalne izolacije“, kaže psihološkinja Milosavljević.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar