Studentska konferencija univerziteta Srbije uputila je dopis Ministarstvu prosvete u kome predlažu da se nakon ukidanja vanrednog stanja organizuje veći broj ispitnih rokova za studente, uvede "reprogram" školarina, ali i da se koriguje broj bodova potrebnih za upis u narednu školsku godinu.
Studenti predlažu da se formira Koordinaciono telo koje bi na nedeljnom nivou pratilo i reagovao na sve probleme koji se pojavljuju i tako bi se dobio jasan kanal za komunikaciju.
U tom telu bili bi predstavnici Ministarstva, KONUS-a, KAVŠ S-a, SKONUS-a, SKAVŠ S-a i predstavnici ustanova Studentskih Centara.
Jedna od mera za koju se zalažu je obaveza uvođenja minimuma obavezne komunikacije za sve predmete na svim fakultetima.
„Profesor je dužan da ima termin za konsultacije svakog radnog dana u nedelji u trajanju od minimum dva sata, putem mejla ili na aplikacijama za onlajn učenje. Ako se predavanje izvodi slanjem materijala ili prezentacija studentima profesor je dužan da ima minimum audio objašnjenje tog materijala, uz preporuku da to bude video materijal“, navodi se u dopisu SKONUS-a.
Traže da se obezbede uslovi za izvođenje predispitnih obaveza i praksi, ali i da se studentima mora rešiti problem dostupnosti besplatnog interneta kako bi bili u prilici da prate nastavu.
„Kroz rad Koordinacionog tela i praćenjem situacije obezbediti studentima isti ili veći broj rokova koji su planirano imali u ovoj školskoj godini. Takođe, preporuka je ako je moguće obezbediti da se sami ispiti polažu parcijalno“, navodi se u dopisu.
Predlažu da se studentima kojima je završni, master i doktorski radovi, iste privedu kraju bez posledica kao što su nemogućnost upisa višeg stepena studija ili isteka rokova za završetak.
Navode da je potrebno uvesti takozvani „reprogram“ školarina za one koji su ekonomski pogođeni ovom situacijom, a to znači da se studentima omogući da upišu narednu godinu bez izmirenja školarine u ovoj, a da taj dug plate u ratama u toku naredne školske godine.
Ističu da je potrebno korigovati broj bodova potreban za upis na budžet u sledeću školsku godinu uz prateću korekciju maksimalnog procenta uvećanja broja studenata na budžetu u narednoj školskoj godini.
Kao osnovne probleme nastave na daljinu koja je počela na svim fakultetima navode to što se ne odvija na svim predmetima, da se odvija na različite načine u okviru jednog fakulteta, da studenti nemaju pristup literaturi koja im je potrebna za određene predmete, da pojedini studenti nemaju pristup internetu ili je on slabog protoka.