Aerodrom "Nikola Tesla" otkazao je ugovore o radu na određeno osoblju angažovanom preko agencije Manpower, saznaje Nova.rs.
„Nas oko 280 radilo je na beogradskom aerodromu preko agencije Manpower. Uveče oko osam sati dobili smo poruku da pogledamo naše mejlove. Tu je bio link za sastanak zakazan za 10 sati ujutru, 22. aprila“, počinje priču M.D, jedna od onih koji su ostali bez posla, iako joj ugovor sa Aerodromom ističe tek u junu.
U sredu 22. aprila, kako tvrdi M.D, u toku razgovora stigao je novi link na adrese barem sto četrdeset četvoro ljudi, na kome je u toku bilo obraćanje članova Izvršnog odbora Aerodroma.
„Oni su već uveliko pričali kako su zahvalni za našu saradnju, da im više nije potrebno naše angažovanje, i da smo svi dobili otkaz“, priča M.D.
Prema njenim rečima, među otpuštenima su ljudi sa različitih pozicija, pa tvrdi da su bez posla ostali i supervajzer, stjuardese kao i čistači aviona, a neki među njima su godinama bili angažovani na Aerodromu „Nikola Tesla“.
„Kao razlog su nam naveli da aerodrom nema dovoljno novca, da je na gubitku i da nema mogućnosti da nas isplati. Iz agencije Manpower su nam 22. aprila uveče javili da nema potrebe za poslom, da smo svi dobili otkaze i da se javimo da potpišemo otkazne ugovore 30. aprila, i to je to“, ogorčena je M.D. zbog, kako je rekla, nehumanog odnosa prema ugovorcima.
To nije prvi put da koncesionar „Vansi“ otpušta ljude tokom vanrednog stanja. Krajem marta redakcijama su se obratili zaposleni u logistici beogradskog aerodroma, sa informacijom da je 41 ugovorac poslat kući.
„Vansi“ (VINCI) formalno je preuzeo upravljanje aerodromom „Nikola Tesla“ 22.decembra 2018.godine, devet meseci pošto je potpisan Ugovor o koncesiji na 25 godina. Ugovor je, između ostalog, regulisao obavezu „Vansija“ da u budžet republike jednokratno uplati 501 milion evra, kao i da, tokom trajanja koncesije, investira 732 miliona evra u beogradski aerodrom. Takođe, svake godine trebalo bi da plaća koncesionu naknadu, koja se kreće od 4,4 do 15 miliona evra.
Igrom slučaja, otkazi ugovora na aerodromu poklopili su se sa objavljivanjem poznatog Instagram posta predsednika Srbije, u kom je poručio vlasniku hotela Nais Ivici Tončevu da je saznao za otpuštanje 60 odsto radnika.
„To je njegovo pravo, ali zbog toga neće imati apsolutno nikakvu podršku države Srbije. Još jednom molim poslodavce da čuvaju svoje radnike“, napisao je Vučić na svom Instagram nalogu.
Problem je u tome što „Vansi“ nije, formalno gledano, „otpuštao svoje radnike“, na šta je i sam Vučić ukazao 25.marta, kada su ga novinari pitali za martovsko otpuštanje ugovoraca sa aerodroma.
Tada je izjavio da je pozvao predstavnike Vansija iz Francuske, kako bi se borio za radnike aerodroma.
„Oni nisu dali otkaz svojim zaposlenima, ali ne mogu da plaćaju ljude koji rade preko omladinske zadruge, jer ne radi aerodrom. Oni će se vratiti na posao čim se otvori aerodrom“, rekao je Vučić.
Činjenica je takođe da naša sagovornica M.D. i njene kolege nisu zaposleni direktno na Aerodromu „Nikola Tesla“ već su angažovani na osnovu sporazuma kompanija „Manpower“ i „Belgrade Airport“.
To znači da se ne smatraju radnicima aerodroma, pa kompanija „Belgrade Airport“, kako se sada formalno zove beogradski aerodrom, ne bi mogla, na primer, da na ime onih angažovanih po takvom ugovoru dobije novac iz paketa mera Vlade Srbije za ublažavanje posledica epidemije.
Odnosno, za razliku od Tončeva iz Instagram posta predsednika Vučića, koncesionaru aerodroma, francuskom „Vansiju“, nije u tom smislu važno da ove ljude zadrži na poslu.
Kompanija „Vansi“ je, inače, u saopštenju koje je na srpskom jeziku objavila 16. aprila, poručila da je „u borbi protiv posledica globalne zdravstvene krize bez presedana, pokrenula plan na svim svojim aerodromima kako bi se smanjili operativni izdaci i pažljivo upravljalo investicijama, uz poštovanje ugovornih i zakonskih obaveza i odluka vlade“.
Nova.rs kontaktirala je službu Korporativnih komunikacija kompanije „Belgrade Airport“ kao i Manpower Grupu za izjave o otpuštanju radnika angažovanih po ugovorima na određeno, ali do kraja radnog vremena njihov odgovor nismo dobili.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare