Svaki motocikl je doslovno rečeno projektil koji može da postigne velike brzine za kratko vreme. Svakom od nas je data mogućnost da taj projektil kontrolišemo. Ukoliko vozimo brzinom propisanom saobraćajnim znakom ili pravilima saobraćaja, naš motocikl je daleko manje ubojit projektil i daleko ga je lakše kontrolisati. Brzina ume lako da opije i ponese svakog vozača. Zato je bitno da sagledamo zašto je brza vožnja opasna.
Pre nego što nastavimo sa tekstom i opišemo nekoliko stvari koje objašnjavaju zašto je brzina opasna, želim da skrenem pažnju na to da svako od nas mora da bude svestan da svakim prekoračenjem brzine i bržom vožnjom izlaže opasnosti sebe i druge učesnike u saobraćaju.
Izgovori poput: “Ali drugi vozači nam oduzimaju pravo prvenstva” i slično nam ne vrede ništa kada do nesreće dođe. Onog trenutka kada sednemo na motocikl, moramo da prihvatimo svu odgovornost i da pažljivo vozimo. Nažalost, otežavajuća okolnost po nas je što moramo da vodimo računa na to šta drugi učesnici u saobraćaju pokušavaju da urade. Kada sve to prihvatimo i naučimo da obraćamo pažnju na sve učesnike u saobraćaju, biće nam mnogo lakše i bezbednije da se vozamo.
Svima nama se dogodi da dodamo gas i svi znamo da velika brzina može dovesti do pada. Isto tako mislimo da odlično kontrolišemo motocikl i da nama nesreća ne može da se dogodi. Sve do trenutka dok se ne dogodi.
Nedovoljno vremena za reagovanje u slučaju rizične situacije
Prilikom brže vožnje, ukoliko se dogodi iznenadna situacija, poput izletanja divljači na put ili oduzimanja prava prvenstva u gradu, ostaje vam vrlo malo vremena da odreagujete i izbegnete nesreću.
Kako biste bolje razumeli neke stvari iz pogleda drugih učesnika u saobraćaju, predlažemo da pročitate i tekst “Izvini nisam te video”. Taj tekst možete pročitati ovde.
Gubitak kontrole nad motociklom
Što je veća brzina kretanja, veća je mogućnost da nešto pođe po zlu i da izgubite kontrolu nad motociklom.
Nemogućnost ostalih vozača da vas uoče ili loša procena udaljenosti
Najopasnija stvar koja često dovodi do oduzimanja prvenstva motociklistima. Ukoliko u naseljenom mestu vozite npr. 80 km/h ili ubrzavate, drugi učesnici u saobraćaju ne mogu tačno da procene vašu brzinu i tada često dolazi do nezgoda.
Zaštitna oprema ne štiti pri udaru na većim brzinama
Zaštita oprema zaista pomaže vozaču u slučaju nezgode, ali nijedna zaštita oprema ne može vas zaštititi u slučaju udara u prepreku pri velikoj brzini. Ne zato što protektori nisu dovoljno dobri.
Ono što izazove unutrašnja krvarenja i povrede opasne po život je G sila koja pomeri organe. Ukoliko doživite direktan udarac pri 100 km/h i zaustavite se u momentu, ukoliko vaša masa iznosi 80 kg, u zavisnosti od situacije na vaše telo deluje sila i do 900 G. To znači da telo spolja može da ostane neogrebano, ali se pod dejstvom velike G sile unutrašnji organi oštete i dolazi do smrti.
Kako su regulisana ograničenja brzine i zašto, saznajte ovde.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: