Poslednjih dana je temperatura širom Srbije prava letnja, iako je leto tek počelo danas. Mnogi su primetili da automobil nema iste performanse kada je više od 30 stepeni C, ali ne treba da brinete, jer to ne znači da vaše vozilo ima problem.
Sve ekstremne temperature, utiču na automobile isto kao i na ljude. Tokom zime je, recimo, potrebno više vremena da sve tečnosti i komponente motora dostignu radnu temperaturu, pa je samim tim veća i potrošnja goriva.
Ovih dana, nema problema sa postizanjem radne temperature, ali efikasnost agregata, odnosno njegove perfomanse su dosta slabije. Motori sa unutrašnjim sagorevanjem se oslanjaju na tačan odnos vazduha i goriva kako bi radili efikasno. Previše ili premalo goriva predstavlja problem, a ECU (elektronska upravljačka jedinica) prati i količinu i kvalitet vazduha koji se kroz usisnike dovodi do motora, pa samim tim i prilagođava količinu goriva.
Dobro je poznato da je hladan vazduh gušći od vrućeg. To znači da tokom leta i visokih temperatura motor usisava vazduh sa manjom količinim kiseonika, što znači da sagorevanje u cilindrima nije optimalno. Baš zbog toga motor gubi snagu i nije fleksibilan kao pri nešto nižim temperaturama.
Kako piše Revija HAK, pad performansi po vrućini praktično je nemoguće sprečiti, ali to ne znači da postoji problem sa vašim automobilom. Još jedan faktor koji utiče na slabiji rad motora je i uključen klima uređaj, ali svakako nije realno da se na temperaturama većim od 30 stepeni Celzijusa vozi duže bez hlađenja kabine.
O tome kako najbrže da izbacite vreo vazduh iz kabine automobila, saznajte ovde.
Bonus video: Gde su crne tačke na putevima u Srbiji
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare